|
|
|
||
The goal of the subject is aimed at discovering and analyzing step by step the formation of Education Programme at the kindergartens, and it also focuses at other connections associated with the inclusion and 2-year old children as amended by the Education Act. The subjects is aimed as well at the evalution and inovation of the Education Programme. The contents: - definition of the curriculum concept - development of the curriculum documents in the Czech Republic - school initial analysis before creating new curriculum document - the impact of various concepts concentring the curriculum form or shape - introduction into how to create Education Programme - education objectives within Education Programme - competencies - education content and its planning and schedulling - evaluation of the Education Programme in kindergartens.
Last update: Hořáková Kristina, Mgr. (29.03.2018)
|
|
||
Cíl předmětu je orientován na postupné rozkrývání a analyzování tvorby školního vzdělávacího programu v MŠ a na další souvislosti spojené s inkluzí a dětmi 2letými dle znění nového školského zákona, dále na evaluaci a inovace ŠVP Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (05.01.2019)
|
|
||
Last update: Hořáková Kristina, Mgr. (29.03.2018)
|
|
||
Literatura: Povinná: RVP PV, http://www.msmt.cz/file/39792/ Koťátková, S.: Dítě a mateřská škola, Praha: Grada Publishing, 2016. Havlínová, M., Vencálková, E. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole, Praha: Portál, 2000. Fojtíková Zuzana: Analýza podmínek školy http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/341/ANALYZA-PODMINEK-SKOLY.html/. Manuál pro tvorbu ŠVP pro PV
Další doporučená: Průcha, J.,Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník, Praha: Portál, 2003. Walterová, E.: Kurikulum, proměny a trendy v mezinárodní perspektivě, Brno:Masarykova univerzita, 1994. Dvořák, D.: Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe, Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012. Pasch, M., Gardner, T.G. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem, Praha: Portál, 1998. Belz, H., Siegrist, M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry, Praha: Portál, 2001. Začít spolu – Mezinárodní program předškolní výchovy. Praha: Open Society Fund, 1995. Janík T., Maňák J., Knecht P., Němec J.: Proměny kurikula současné české školy: vize a realita http://www.orbisscholae.cz/archiv/2010/2010_3_01.pdf . Zuzana Bečvářová: Analýza SWOT a její praktické využití při tvorbě školního vzdělávacího programu, http://clanky.rvp.cz/clanek/k/p/564/ANALYZA-SWOT-A-JEJI-PRAKTICKE-VYUZITI-PRI-ZPRACOVANI-SKOLNIHO-VZDELAVACIHO-PROGRAMU-SVP.html/ . Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Obsah předmětu: - vymezení pojmu kurikulum – vývoj kurikulárních dokumentů v ČR - vstupní analýza školy před tvorbou nového kurikulárního dokumentu - vliv různých vzdělávacích koncepcí na podobu kurikula - úvod do tvorby ŠVP - vzdělávací cíle v ŠVP - kompetence - vzdělávací obsah a jeho plánování - evaluace ŠVP v MŠ. Last update: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (14.05.2019)
|