|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout základní informace o výchově ve volném čase, přehled školských zařízení pro výchovu
mimo vyučování, motivovat studující k práci v této oblasti. Zaměřuje se na širší pedagogicko-psychologické závislosti
realizace zájmových činností, rozvíjení dovedností, stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností pro
rozmanité věkové kategorie.
Obsah kurzu zahrnuje přehled základních pojmů pedagogiky volného času, analyzuje současné tendence a problémy
výchovy mimo vyučování.
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2008)
|
|
||
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 655 s. ISBN-80-7178-463-X HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha : PF UK, 2003. 105 s. ISBN 80-7290-1 HRABAL, V. Sociální psychologie pro učitele: vybraná témata. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2002. 125 s. ISBN 80-246-0436-1 NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno : Paido, 2002. 119 s. ISBN 80-7315-012-3 PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času] 3. aktual. vyd. Praha : Portál, 2002. 231 s. ISBN 80-7178-711-6 Školská zařízení pro zájmové vzdělávání. Soubor metodických textů k činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže, školních klubů, školních družin. Praha : MŠMT, 2002. Výukové programy v činnosti středisek pro volný čas dětí a mládeže. Praha : IDM MŠMT, 2003 Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2008)
|