|
|
|
||
The subject provides psychosocial and pedagogical characteristics of children with various levels of disability. It clarifies the issue of integration and gives overview of schools a facilities intended for the education of individuals with special education needs.
Last update: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2016)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače se základy speciální pedagogiky jako vědní disciplíny, s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve výchově a vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení. Last update: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2012)
|
|
||
AUGER, M, T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7148-907-0 FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Praha : Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0 Last update: LINKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2012)
|
|
||
absolvování zápočtového testu (min. 70%) Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (27.01.2018)
|
|
||
1. Special education, the content of subject, the objectives, specialization, new trends. Special education methods. The types of the health handicaps. Last update: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2016)
|