Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (19.01.2020)
The course is a follow-up to Choir Conducting - Work with scores I. It includes the study of both conducting and interpretation complicated sweets. Teaching is realized in group. Students sing or sing songs to each other, developing their intonation readiness and skill in playing scores. At the same time, they are aware of vocal-interpretative issues (vocal-technical difficulties, rhythm, declamation, intonation, dynamics, etc.).
Last update: VALASEK/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2014)
Předmět navazuje na Řízení sboru a práce s partiturou I. Zahrnuje studium dirigentsky i interpretačně komplikovanějších sladeb. Výuka je realizována skupinově. Studenti si skladby vzájemně zpívají nebo korepetují, čímž se rozvíjí jejich intonační pohotovost a dovednost ve hře partitur. Současně si tím uvědomují vokálně-interpretační problematiku (pěvecko-technické obtíže, rytmus, deklamace, intonace, dynamika apod).
Literature - Czech
Last update: VALASEK/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2011)
Partitury vokálních a vokálně-instrumentálních skladeb pro dětské, ženské, mužské a smíšené sbory různých hudebních epoch a žánrů.
Requirements to the exam - Czech
Last update: VALASEK/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2012)
Připravenost na seminářích
Detailní znalost studované hudební literatury
Část repertoáru ke zkoušce dirigovat zpaměti
Max. 3 absence
Syllabus - Czech
Last update: VALASEK/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2012)
formální analýza skladeb
metody nácviku homofonie vs. polyfonie
výstavba pěvecké práce
intonační problematika v návaznosti na pěveckou techniku