Historical Issues of Czech Language Teaching - OB2303V02
|
|
|
||
The seminar is devoted to the role of Czech language in history of Czech language education in the 19th and
especially 20th century. It explains how the function and position of Czech language in the area of education were
influenced by changing historical context. The topic is explained in a complex way, as a socio-cultural
phenomenon, which was (besides scientific factors) determined by school and language policy during its
development.
Last update: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2013)
|
|
||
Seznámit studenty s výukou českého jayka ve 20. století na pozadí jeho hlavních historických událostí. Last update: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, povoluje se jedna absence, vyjma posledního semináře (důvod netřeba dokládat). Nezbytná podmínka k zápočtu: účast na posledním semináři. Last update: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
Vybrané pasáže z Jelínek, J. Nástin dějin vyučování českému jazyku v letech 1774-1918. Praha, SPN 2010. Doležal, J. Doležal, Česká kultura za protektorátu: školství, písemnictví, kinematografie. Praha, NFA 1996. Šmejkalová, M. Čeština a škola - úryvky skrytých dějin. Praha, Karolinum 2010 (tam pak další literatura, bude zpřesněno na seminářích). Last update: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
Úvod, literatura, monarchie První republika Druhá republika, protektorát 50. léta Období socialismu 1953–1989 Last update: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
|