|
|
|
||
Last update: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
|
|
||
Last update: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Seznámit studenty se systémem poznatků o tělesné kultuře, o jejích východiscích, subsystémech, vnějších i vnitřních souvislostech a se systémem základních pojmů oboru. |
|
||
Last update: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000. |
|
||
Last update: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele MŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, její místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách. Vývoj vybraných didaktických systémů TV ve starověku, středověku a novověku. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Ontogeneze motoriky v předškolním a mladším školním věku. Hypokineze a její důsledky. Zdravotně orientovaná zdatnost. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Motorické schoopnosti a dovednosti a jejich testování. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace a jejich funkce. Pohybová rekreace dětí. Tělesná kultura, životní styl a kvalita života. Tělesná výkonnost a problematika sportu dětí předškolního a mladšího školního věku. Kinantropologie jako vědní obor. Zápočtové požadavky - účast na přednáškách, volba a zpracování problému z oblasti tělesné kultury dle vlastní schválené volby, s vazbou na příslušný věkový stupeň, test ze znalosti základních pojmů a jejich souvislostí. |
|
||
Last update: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
1. Zpracování a prezentace seminární práce. |