|
|
|
||
The goals of this seminar are to:
Apply theoretical knowledge about alternative trends in the preschool education into the pedagogical practice
Discuss professionally about the alternative and modern programmes of preschool education on the basis of the present theoretical knowledge
The contents of the seminar are:
A professional discussion
The analysis of the school documentation, pedagogical situations, and the solution of pedagogical situations
The preparation for direct work with children
To search new inspirations for future pedagogical work, students? reflections, a self-reflection, etc.
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (11.05.2006)
|
|
||
Badegruber, B.: Otevřené vyučování ve 28 krocích. Praha, Portál 1994.
Calgren, F.: Výchova ke svobodě. Praha, Baltazar 1991.
Červenka, S.: Angažované učení. Praha, T. Houška 1992.
Červenka, S.: Učit se, Učit se? Učit se! aneb angažované učení v praxi. Praha, Agentura Strom 1993.
Dinkmeyer, D., McKay, G. D.: STEP: Efektivní výchova krok za krokem. Praha, Portál 1996.
Gardošová, J., Dujková, L.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha, Portál 2003.
Grecmanová, H. ? Urbanovská, E.: Waldorfská škola. Olomouc, HANEX 1996
Havlínová, M. a kol.: Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha, Portál 2000.
Houška, T.: Škola hrou. Praha, T. Houška 1991.
Jeřábková, B.: Mateřská škola jako životní prostor I. Brno, Masarykova univerzita 1993.
Krejčová, V., Kargerová J.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha, Portál 2003.
Montessori, M.: Tajuplné dětství. Praha, Nakladatelství světových pedagogických směrů 1998.
Praha, Karolinum 1995.
Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996.
Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Marek Zeman, 1994.
Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha, SNP 1992.
Skalková, J.: Za novou kvalitu vyučování. Brno, Paido 1995.
Steiner, R.: Filozofie svobody. Praha, Baltazar 1991.
Svobodová, J. ? Jůva, V.: Alternativní školy. Brno, Paido 1995.
Šebestová,V. ? Švarcová, J.: Maria Montessori ? aktuálně. Praha, Vyšší pedagogická škola a SPgŠ a gymnázium v Praze 6 Evropská 33.
Štech, S.: Škola stále nová. Praha, Karolinum 1992.
Václavík, V.: Cesta ke svobodné škole. Kapitoly ze srovnávací pedagogiky. Hradec Králové, Líp 1997.
Váňová, R. ? Nejedlá, D.: Texty ke studiu reformní pedagogiky v ČSR (30. léta 20. století)
Zelinková, O.: Pomoz mi, abych to dokázal. Praha, Portál 1997.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2008)
|
|
||
Forms of teaching: seminar Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Aktivní účast na semináři, prezentace zvoleného alternativního či inovativního směru a přípravy na vzdělávací činnost ve vybrané mateřské škole vycházející ze školního programu (na základě domluvy s ředitelstvím MŠ - příprava mikrovýstupu, celého dne nebo projektu) s následnou reflexí a důrazem na sebereflexi. Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (14.02.2008)
|
|
||
Obsah:
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (14.02.2008)
|