Early Childhood and Preschool Special Education - O06318204
|
|
|
||
Development of the gross and fine motor skills in the pre-school age, formal orientation and mobility training, psychomotoric development, special intervention, working with families, mainstream and special kindergarten, pre-school curriculum, elementary school maturity, mentally disabled child, hearing impaired, visually impaired, child with problems in communication and speech, physically disabled, multiply disabled; specifics of assessment, relevant methods of development support.
Last update: Erudio ()
|
|
||
Monatová, L.: Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Paido, Brno 2000. Vítková, M.a kol.: Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Paido, Brno 1999. Květoňová-Švecová,L.: Oftalmopedie. Paido, Brno 2000. Mason, H. McCall, S.: Visual Impairment. David Fulton Publishers, London 1997. Last update: Erudio ()
|
|
||
Cíl kurzu:
uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte Obsah kurzu Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, a vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu. Last update: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (13.04.2005)
|