|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
BERNDT, T. J. ; LADD, G. W. (1989). Peer relationships in child development. New York : Wiley. HELUS, Z. (1992) Sociální psychologie pro učitele. Praha : Karolinum. HERMOCHOVÁ, S.; VYSKOČILOVÁ, E.; BOSÁK, P. (1994). Hry pro život: sociálně psychologické hry pro děti a mládež. Praha : Portál. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita. ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce : podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce nápadně rušivě. Pardubice : Univerzita Pardubice.
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
Purpose of the course: The main purpose of the course is to bring in the feasible ways how to deal with a group of children. It will present theories and current knowledge about social groups generally and about special features of children or teenage groups. The goal is to understand the group structure and the group dynamics. Students should master commonly applied techniques for the group leading. Most attention will be paid to the groups of children in school age (6 - 15 years old) and groups whose origin is related to the school. Content of the course:
|