School ethnography II
Linked with previous opportunities in raising theoretical sensitivity towards empirical data of educational and school psychology. Lecture, seminar, writing. Information from experienced research fellows on using relevant literature in pertinent cases of field work. Students discuss and write theoretical memos on a problem emerging in analysing data for their diploma thesis; abstracting one relevant publication, discussing one's own data from the point of view of the studied author.
Last update: Erudio ()
Školní etnografie II
Další příležitost ke cvičení teoretické citlivosti k empirii pedagogické a školní psychologie pro studenty II. cyklu (pro I. cyklus jsou příbuznými kursy Psychologická metodologie II, Klinický seminář školní psychologie, Školní etnografie I). Teoretická citlivost je chápána jako osobní korelát v datech zakotvené teorie, tj. schopnost vhledu, schopnost dát údajům význam, porozumět a oddělit související od nesouvisejícího, schopnost vytvořit teorii, která bude zakotvená v datech, pojmově hutná a dobře integrovaná. Studenti píší teoretické memorandum, ve kterém: (1) prezentují exemplum jevu (příklad dat), který zkoumají ve své diplomní práci; (2) konspektují odbornou publikaci relevantní zkoumanému jevu; a (3) rozvádějí tento konspekt konfrontací cizí teorie s prezentovaným příkladem vlastních dat.
Last update: Erudio ()
Literature - Czech
Literatura:
Eco, U.: Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, Votobia 1997
Glaser, B.: Theoretical sensitivity. Mill Valley, Sociology Press 1978
Glaser, B. - Strauss, A.: The discovery of grounded theory. Chicago, Aldine 1967.
Strauss, A. - Corbinová, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, Albert 1999.