|
|
|
||
Practice in Pedagogical-Psychological Counselling Centres
Two weeks practice in pedagogical-psychological counselling centres, diagnostic and intervention methods and procedures application. Typical counselling centres activities (for children and their parents), specific client´s problems.
A) psychological and pedagogical diagnostic,
B) intervention (consultation with client´s parents, teachers etc..),
C) psychological and pedagogical therapy (programs helping stimulate child´s development, learning disabilities therapy, therapy of ADD/ADHD sy, individual and group therapy, play therapy, family therapy, etc.),
D) methodical leadership of teachers,
E) lectures for parents, tearchers and pupils.
Last update: Erudio ()
|
|
||
DRAPELA, V. Vybrané poradenské směry. Praha: UK, 1995. HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. HRABAL, V ST. ? HRABAL, V. ML. Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do dia-gnostické aplikace statistiky. Praha: UK, 2002. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997. ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. Praha: SPN, 1980. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: UK Karolinum, 2005. VOJTÍK, V.; MACHOVÁ, J.; BŘICHÁČEK, V. Poruchy vývoje dětí a mladistvých a jejich projevy v rodině a ve škole. Praha: SPN, 1990. VÝCHOVNÉ PORADENSTVÍ č. 1 - 34. Zpravodaj IPPP ČR a APPŠ. Praha, IPPP 1994 - 2002. PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADENSTVÍ č. 35-50. Zpravodaj IPPP ČR. Praha, IPPP 2002-2007. Last update: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|
|
||
Posluchači se seznámí s provozem poradny, s regionem, kde poradna působí, s objednavateli služeb, klientelou. Účastní se všech aktivit, které konkrétní poradny nabízejí pro žáka, rodinu a školu: A) diagnostika (psychologická, speciálně pedagogická), B) intervence (konzultace s klientem, rodiči, učiteli), C) pedagogická a psychologická terapie (stimulační programy, náprava specifických poruch učení a chování, individuální i skupinové formy psychoterapie - např. relaxace, hypnóza, terapie hrou, muzikoterapie, arteterapie, rodinná terapie aj.), D) metodické vedení učitelů (MtŠ, specializovaných tříd, výchovných poradců) E) osvětová činnost (přednášky pro rodiče, žáky, veřejnost). Pro udělení zápočtu je nutné: hodnocení studenta školitelem v PPP, deník z praxe, kazuistika. Last update: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|