Course: Counseling Practice and Interview
The course is focused on standard diagnostic and intervention methods and procedures of counseling institutions in the Czech Republic.
Last update: Erudio ()
Poradenská praxe a intervence
Cílem kurzu je seznámit posluchače se standartní činností pedagogicko-psychologické poradny v průběhu školního roku. Seznámit s pracovními variantami kontaktů se školou a výchovným poradcem na škole. Informovat studující o základních diagnostických postupech využívaných v současné době v praxi pedagogicko-psychologické poradny při vyšetření: školní zralosti, výukových obtíží na l. a 2. stupni ZŠ, při zjišťování studijního a profesního zaměření klienta s cílem prohloubit základní znalosti z psychologické dignostiky v předškolním a školním věku. Dále pak informovat o nejčastěji navrhovaných formách intervence v konkrétních oblastech poradenské praxe.
Last update: Erudio ()
Literature - Czech
Hadj Moussová a kol. (2002, 2004, 2005): Diagnostika, pedagogicko psychologické
poradenství II. Intervence ,
pedagogicko - psychologické poradenství III.,Vybrané problémy I., UK- PedF, Praha.
Říčan, P. a kol: (1998) : Dětská klinická psychologie, Avicenum, Praha.
Švancara, J. a kol. ( 1980): Diagnostika psychického vývoje, Avicenum, Praha.
Svoboda ,M.(ed.):( 2001): Psychodiagnostika dětí a dospívajících, Praha, Portál.
Manuály vybraných dg. zkoušek ( interní materiály katedry psychologie)
Last update: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
Requirements to the exam - Czech
výstupní test, uzavřené a otevřené otázky.
Last update: Pavlas Martanová Veronika, PhDr. Mgr., Ph.D. (14.05.2019)
Syllabus -
The course is focused on Czech counselling system and activities of an educational
counsellor.The course is focused on standard diagnostic and intervention methods and
procedures of counseling institutions in the Czech Republic.
Course contents:
Counselling service in today school, ethic aspects of counselor's work.
Characteristics of work of a school psychologist.
Preschool child in pedagogical -psychological advice center, diagnostical processes,
parent consultation, analysis of casuistics.
Examination of children between 8 and11, most common problems, adaptation in 1'st
grade, school failure, social problems. Diagnostical process, possible interventional
variants.
Last update: Doubek David, Mgr., Ph.D. (20.09.2005)
Cíl kurzu:
Seznámení s problematikou poradenské práce v PPP, v základních a středních školách. Orientace v základních diagnostických a intervenčních postupech nejčastěji používaných v současné poradenské praxi.
Obsah kurzu:
Poradenské služby v současné škole, etické aspekty práce poradenského pracovníka.