Psychological methodology II. (on the topic of school children games)
qualitative methodology, field-research, relations in the field, observations and interviews, presentation of the data (description of the class group, description of games), analysis (interpretation of one selected game), heuristic work with tables (taxonomy of games), theoretical sensitivity (reflection through the own results about some known theory), integration (system of games vs. life of the group).
Last update: Erudio ()
Psychologická metodologie II
Jde o seminář tzv. kvalitativní metodologie; vyučují ho a studentské práce vedou tři členové oddělení školní etnografie. Studenti vstupují (většinou v dvojicích) do terénu, tj. do škol a tříd, kde pozorují, navazují kontakt s informanty a hovoří s nimi; sbírají tak data, která jsou poté instruktážně analyzována na semináři; zápočet se uděluje za materiálovou práci.
Seminář připravuje návyky pro práci během pobytu ve škole v bezprostředně následujícím klinickém semestru; měl by být i průpravou pro terénní, resp. sociálně empirický výzkum obecně a pro osvojení pravidel sestavování výzkumné zprávy.
Last update: Erudio ()
Literature - Czech
Callois, G.: Hry a lidé. Praha, Studio Ypsilon 1998
Huizinga, J.: Homo ludens. Praha, Mladá fronta 1971
Kučera, M.: K problematice hry: příklad pubertální třídy. Lidé města, 1999, č. 1, str. 68 - 79