|
|
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2009)
|
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2009)
Aims: Introduction to art education. Explaining the specificities of art perception and expression and the importance of art education for childrens personal developement in visual culture. |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2009)
Literature: ZICHA, Z. Úvod do speciální výtvarné výchovy : Skriptum pro posluchače Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. 1.vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1981. ADAMEC,J; BLÁHA, J.; ŠMAŠULA, P.: Průvodce výtvarným uměním (I.-VI.díl), Praha, Práce 1993 - 1996 UŽDIL, J.: Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha: SPN, 1974 HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I., Praha: PedF UK, 2005, ISBN: 80-7290-237-7 ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V., Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8 . DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. ISBN: 80-7178-449-4 Seznam další literatury bude předán studentům na semináři. |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2009)
Methods: seminars and lectures |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2009)
Evaluation: Active attendance on lectures and seminars (minimum 80%) Artistic diary - seminar and home work Literature |
|
||
Last update: ARBANOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.09.2009)
Sylabus: Theory - art perception and expression, visual culture, visual art, childrens art, creativity, fantasy, imagination art education - therapeutical possibilities of art education childrens art expression - ontology and typology Praxis - basic means of expression, basic art techniques |