The Aim of this subject is to prepare students of teacher's study program both theoretically and practically to master control and marketing problematic of I. and II. level schools. It has to show controlling and marketing of companies on the examples in detail for future subject Management and Economics.
Next target is to give students prerequisites to improve and extend their ability to control the collective and coworkers and to lead the collective. Other required ability is to be able to listen to the collective.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (19.09.2006)
Cílem předmětu je připravit studenty učitelství po teoretické a na příkladech i po praktické stránce zvládnout problematiku řízení a marketingu škol I. i II. cyklu.Na příkladech ukázat řízení a marketing podniků podrobně probírané v navazujícím předmětu Management a ekonomika.
Dále je cílem budovat u studentů předpoklady k rozvoji schopnosti řídit kolektiv spolupracovníků a vést kolektiv, ale současně se dokázat kolektivu podřídit.
Last update: Battistová Eva, PaedDr. (18.09.2006)
Literature - Czech
Světlík, J. Marketing školy. Zlín :Vydavatelství EKKA, 1996
GOLD, A. Řízení současné školy. Žďár nad Sázavou : Nakladatelství FAKTA, 1998