|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
Hrabal, Vl. ( 2001) : Ped. psychologická diagnostika žáka, Pedf UK. Hrabal,Vl. (2002): Sociální psychologie pro učitele, UK, Praha. Matoušek, O. Kroftová, A. (2000): Mládež a delikvence, Portál, Praha. Výrost, J., Slaměník, I. (2001): Aplikovaná sociální psychologie II., Vágnerová, M. ( 1995) : Psychologie školního dítěte, HTF,UK, Portál, Praha. Vágnerová, M. ( 1995, 2001) : Psychologie problémového dítěte školního věku, UK HTF, Praha. Hadj Moussová a kol. (2002, 2004, 2005): Diagnostika, pedagogicko - psychologické poradenství II., Intervence, pedagogicko.- psychologické poradenství III., Vybrané problémy , pedagogicko-psychologické poradenství I., UK PedF, Praha.
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
The goal of this course is to increase the sensitivity of future teachers for pedagogical- psychological situations in a school practice.
Course contents: School and counseling psychology in a teacher's education. Present system of counseling services in schools. Pupil and educational situation. Model of psychic structure of educated individual. Psychology of school class. Diagnostics of social and educational environment. Specific development disorders of learning abilities. Counseling for gifted and talented. Pupils and sudents with problems and their marking.
|