The course is mainly aimed at action research and analysis of real teaching. The analyses are based on videorecordings of mathematics lessons in various countries including the Czech Republic. The aim is not to compare individual countries but to learn to a) watch a lesson and notice important phenomena, b) learn new methods and think about the methods we are using. The analyses are made mainly from the point of view of a constructivist approach to teaching.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2008)
Kurz je zaměřen na akční výzkum a analýzu reálné výuky. Podkladem jsou videozáznamy výuky matematiky z různých zemí včetně České republiky. Nejde o porovnání jednotlivých zemí, chceme se učit (a) dívat se na hodinu a rozpoznávat důležité jevy, (b) učit se novým metodám a zamyslet se nad tím, jaké metody používáme my. Analýzy hodin jsou dělány z zejména pozice konstruktivistického přístupu k výuce.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2008)
Aim of the course -
The goal of the course is to acquaint students with various research techniques in mathematical education.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2008)
Cílem předmětu je seznámit studenty s různými výzkumnými technikami v didaktice matematiky.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (30.08.2008)
Literature -
Gavora, P.: Výzkumné metody v pedagogice, Paido, Brno 1996
Chráska, M.: Didaktické testy, Paido, Brno 1999
Průcha J.: Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe, vydavatelství Karolinum, Praha 1995
Surynek, A. a kol.: Základy sociologického výzkumu, Management Press, Praha 2001
Švec, Š. a kol.: Metodológia vied o výchove, IRIS, Bratislava 1998
TIMMS: Zprávy z výsledků z roku 1999.
Literatura o konstruktivismu (25 kapitol z didaktiky matematiky, Dítě, škola, matematika).