Follow-up to theoretical disciplines, observation and listening of faculty primary school teachers, preparation for current and future needs of primary schools, functions of continuous practice - motivational, specialization, qualification. Verification of all teaching skills in practice. Organization and administration of the teaching process.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Návaznost na teoretické disciplíny, hospitace a náslechy fakultních učitelů ZŠ, příprava na současné a perspektivní potřeby ZŠ, funkce průběžné praxe - motivační, specializační, kvalifikační. Ověřování všech učitelských dovedností v praxi. Organizace a administrativa vyučovacícho procesu.
Last update: HAJKOVAJ (13.04.2005)
Aim of the course -
Deepening of practical skills and other professional competencies of students.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Prohloubení praktických dovedností a dalších odborných kompetencí studentů.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Course completion requirements -
Deepening of practical skills and other professional competencies of students.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Zápočtové požadavky - přípravy na hodinu, výstupy studentů, odevzdání všech náležitostí.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Literature -
Platné učební osnovy. Směrnice pedagogické praxe. UK PedF, 2000. Rýdl, K. O úloze a smyslu praxí pro budoucí učitele. Praha: Učitelské noviny, 1998. Pedagogická praxe - praxeologie. Praha: UK PedF, 1997. Solfronk, J. , Urbánek, P. Učitelská praxe se zaměřením na sociální aktivity ve škole. Brno: Paido, 1998.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Platné učební osnovy.
Směrnice pedagogické praxe. UK PedF, 2000.
Rýdl, K. O úloze a smyslu praxí pro budoucí učitele. Praha: Učitelské noviny, 1998.
Pedagogická praxe - praxeologie. Praha: UK PedF, 1997.
Solfronk, J. , Urbánek, P. Učitelská praxe se zaměřením na sociální aktivity ve škole. Brno: Paido, 1998.
Last update: HAJKOVAJ (13.04.2005)
Syllabus -
Supervision and hearings of faculty teachers of elementary schools - i.e.specified number of hearings, orteacher visits and lessons learned at a selected school of your choice with subsequent visits and analysis of lessons taught by the chosen teacher at the selected school.Preparation for the current and prospective needs of primary schools.Functions of ongoing practice - motivational, specialization, qualification.Verification of teaching skills in practice.Organization and administration of the teaching process.Credit requirements - preparation for class, student outputs, handing in all required documents.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
Hospitace a náslechy fakultních učitelů ZŠ - tzn. stanovený počet náslechů, resp. hospitací učitelů a odučených vyučovacích hodin na vybrané škole dle vlastního výběru s následnou hospitací a analýzou odučených hodin od zvoleného vyučujícího na vybrané škole. Příprava na současné a perspektivní potřeby ZŠ. Funkce průběžné praxe - motivační, specializační, kvalifikační. Ověřování učitelských dovedností v praxi. Organizace a administrativa vyučovacího procesu. Zápočtové požadavky - přípravy na hodinu, výstupy studentů, odevzdání všech náležitostí.
Last update: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)