|
|
|
||
The basic knowledge of patophysiology in the kinesiolgy. The features of the functional forms of the kinesiologic system. The most frequent problems and its compensation. The basic and teh specifc didactic forms of the kinesiologic system. Teaching principes, sequenses, methods.
Last update: Kainová Lucie, Mgr. (02.02.2022)
|
|
||
Aktivní účast na výuce, praktický výstup, test, kolokvium nebo ústní ZK. Last update: Kainová Lucie, Mgr. (02.02.2022)
|
|
||
Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998 Hronzová, M. Vyrobnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum, 2011. Krištofič, J. Gymnastika pro kondičnía zdravotní účely. Praha: ISV, 2000. Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení pro obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997. . Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993. Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977. Last update: Kainová Lucie, Mgr. (02.02.2022)
|
|
||
Test, oral exam. Last update: Kainová Lucie, Mgr. (02.02.2022)
|
|
||
Functional and kinesiologic diagnosis. Testing and assessment techniques and scales. Exercises for correcting muscle imbalances. Stretching, strengthening, relaxation and breathing exercises, balance and motor control exercises. Application of traditional and special tools, requisites and apparatus. Specification of particular types of impairmen locomotor apparatus, cardiovascular, respiratory, digestive, nervous system, sensory deprivation, mental retardation, psychical impairment. Specialů methods and systems. Specifics of children, psysical education and sport of handicapped. Management and independent leading a lesson. Last update: Kainová Lucie, Mgr. (02.02.2022)
|