Summary of theoretical and practical knowledge and skills for teaching the first TV Wed School. Way of life, the needs of children,
health-oriented TV, development of motor skills, motor skills and dexterity, forms, methods, processes, organization
TV, interesting forms. Practical work with children and analysis of lessons.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí,
zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednost, formy, metody, postupy, organizace v
TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Aim of the course -
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Based on theoreticalandpractical knowledgeandskills forteachingthefirstTVWedSchoolto acquirepractical workwith children.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.
Literature -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Syllabus -
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Theoreticallectures: Physical Educationin the Framework EducationalProgrammefor Basic Education, the concept ofhealtheducation on healthylifestyles,childandhisneeds, development ofmotor skills, forms, methods,management styleson TV,theTVdiagnosticsanddiagnosticteaching process.Seminars: practicalapplicationof theory usingthe methodsof evaluation.Requirements - activeparticipationin seminars,practical managementtobe drawn(given)topic, processingthreewriting plans.Oral examination.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Zápočtové požadavky - aktivní účast na seminářích, praktické řízení na vylosované (zadané) téma, zpracování tří příprav na jednotku TV. Ústní zkouška.
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Requirements for completion of the course (credit or exam) are clearly based on the content of the syllabus, the annotation and the studied list of literature in the description of the subject in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.The condition for the completion of the course is a seminar paper within the specified number of processed preparations per hour and successful completion of a written test at least 75%.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.