a)Basic of swimming skills. Individual training of swimming strokes- breststroke, backstroke and crawl. Training of basic turns and starts.
b)To improve swimming capabilities and skills of crawl, breaststroke and backstroke. Training of basic turns and starts. Safety in swimming pool and lifeguarding. Theory and didactics of swimming.
Last update: HAJKOVAJ (12.04.2005)
Seznámení s významem plavání. Nácvik a zdokonalování základních plaveckých dovedností s využitím plaveckých pomůcek (destičky, pontony, "nudle", packy, ploutve, pásy, plavecké brýle, míče apod.). Osobní zdokonalovací výcvik plaveckých způsobů prsa, znak a kraul s opětovným využitím plaveckých pomůcek. Korekce dříve fixovaných chyb. Nácvik startovního skoku a základních obrátek.Seznámení s metodikou nácviku jednotlivých plaveckých způsobů s využíváním pomůcek. Působení na plaveckou kondici pomocí tréninkových plaveckých metod a s využitím plaveckých pomůcek a časoměrného zařízení, hlavně vytrvalosti a síly,
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (21.06.2018)
- 80% účast na výuce, průběžné aktivní plnění výukových a výcvikových úkolů
Praktické požadavky:
- zvládnutí startovního skoku,
- uplavat 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckého způsobu kraul, znak a prsa minimálně 25m v libovolném pořadí dle pravidel FINA
- 100m jedním ze zvolených plaveckých způsobů v časovém limitu
- plavání pod vodou v minimální vzdálenosti - ženy 10m a muži 13m
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum.
Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (22.03.2019)
Hoch, M. a kol. Plavání. Praha: SPN, 1983. Hofer, J. Technika plaveckých způsobů. Praha: FTVS UK, 2000. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002. Miler, T. Záchranář. Bezpečnost a záchrana u vody. Praha, UK, 1997. Kaufman, J. a kol. Záchranář. První pomoc. Praha: UK, 2000. Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (22.03.2019)
Syllabus -
To improve swimming capabilities and skills of breaststroke, backstroke and crawl, to improve turns and starts, theory and didactic of swimming, games and other activities ing the water, introduction of safety and hygienics during swimming courses.
Last update: HAJKOVAJ (19.09.2005)
Seznámení s významem plavání. Nácvik a zdokonalování základních plaveckých dovedností s využitím plaveckých pomůcek (destičky, pontony, "nudle", packy, ploutve, pásy, plavecké brýle, míče apod.). Metodika nácviku a nácvik techniky plaveckých způsobů - prsa, znak, kraul - využití plaveckých pomůcek. Korekce dříve fixovaných chyb. Nácvik startovního skoku a základních obrátek. Hry a jiné činnosti ve vodě s cílem rozšířit škálu plaveckých dovedností (využití plaveckých pomůcek - viz. výše). V praktických hodinách působit na zvyšování kondice studentů - rozvoj vytrvalosti a síly s uplatněním tréninkových metod, při jejichž používání se studenti učí sledovat svoji TF, čas zátěže, odpočinek, výkon za pomoci nástěnných stopek. Seznámení s bezpečností a hygienickými zásadami při výuce plavání. Záchrana tonoucího a dopomoc unavenému plavci. První pomoc u vody. Resuscitace. Zápočtové požadavky - 80% účast na výuce, průběžné aktivní plnění výukových a výcvikových úkolů, praktické požadavky - zvládnutí startovního skoku, provedení záchrané akce, uplavat 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckého způsobu kraul, znak a prsa minimálně 25m v libovolném pořadí.Každý student při plnění zápočtových požadavků plave samostatně v oddělených drahách.
Last update: Svobodová Irena, PaedDr. (21.06.2018)