SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Optional seminar on mathematical education - O01310250
Title: Výběrový seminář z didaktiky matematiky
Guaranteed by: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2012
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (999)
summer:unknown / unknown (999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Old code: VSDM
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Filip Roubíček, Ph.D.
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Classification: Teaching > Mathematics
Annotation -
The course is focused on preparation of students going into teacher's practice. We try to develop mathematical culture of students and create their positive attitudes towards their pupils and mathematics. We give them our experiences to observe, record and analyse teaching mathematics in classroom and on this base to improve their work.
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (17.02.2005)
Literature - Czech

Budeme vycházet z literatury používané v předchozím studiu a dále ze studia novější didaktické literatury. Předpokládá se studium vybraných partií. Další literatura (zvláště časopisy a sborníky) bude uváděna na seminářích.

Učebnice pro 1.-5. ročník ZŠ vydané v nakladatelství Matematický ústav AV ČR a Prometheus, případně zahraniční učebnice podle jazykových znalostí studenta.

Last update: STEHLIKO (12.10.2006)
Syllabus - Czech
Stručná charakteristika kurzu
Kurz je zaměřen na přípravu studentů na jejich vstup do učitelské praxe. Cílem kurzu je propojit poznatky dosažené v průběhu dosavadního studia matematiky a didaktiky matematiky v jednotlivých oblastech a získat ucelený pohled na matematické vzdělávání v 1.-5. ročníku ZŠ. Studenti by si měli ujasnit přínos jednotlivých částí - tématických okruhů a jejich provázanost. Bude sledována i návaznost a propojení na ostatní oblasti studia (psychologie, pedagogika, přírodověda, ?). Pozornost věnujeme i posuzování učebnic.

Každému z probíraných témat se budeme věnovat z různých úhlů pohledu, budeme sledovat matematický základ a dále například otázky motivace, vytváření a zjišťování prekoncepcí, cesty k porozumění a metody zjišťování úrovně porozumění, způsoby hodnocení a diagnostické metody atd. Jedním z východisek budou vlastní zkušenosti studentů získané v rámci praxe.

Požadavky k zápočtu:
80% aktivní účast na cvičení,

vypracování a prezentace seminární práce,

řešení zadaných úloh.

Last update: STEHLIKO (12.10.2006)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html