|
|
|
||
Work with the integrated pupil in the Czech language lessons, various handicaps require various work methods (blind, deaf children, physical handicap, dyslectic children etc.)Cooperation between the teacher and the assistant of the child, integration among other children. Special teaching materials, textbooks. Cooperation with the parents of the child with the handicap.
Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
|
|
||
SOVÁK,M. Defektologický slovník. Jinočany: H&H,2000. ISBN80-86022-76-5 NEWMAN,S. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. Praha: Portál,1999. ISBN 80-7178-872-4 MORAVCOVÁ,D. Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-476-4 RENOTIÉROVÁ, M., Ludvíková, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0873-2 MÁDROVÁ, E. Zkuste být dítětem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-229-7 KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9 LEVI, V. Problematické dítě. Praha: Lidové nakladatelství, 1990. ISBN 80-7022-086-4 KEBLOVÁ, A. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1 JAROŠOVÁ, J.: Via lucis. Praha: Fokus, 1991. ISBN 80-900093-4-4 TITZL, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-86039-90-0 TITZL, B. To byl český učitel. Praha: Společnost Františka Bakule,1998.ISBN 80-902518-0-3 HOUSER, P. Hry se slovy a jazykem.Praha: Portál, 2002. BAKALÁŘ, E. I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK,1976. ISBN 59-031-74 PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-309-4 KRET, E. Učíme (se) jinak.Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8 HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1
dětské časopisy, řady učebnic a pracovních sešitů českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ a speciálních ZŠ Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
|
|
||
Název studijního předmětu: Integrovaný žák v běžné hodině českého jazyka Typ studijního předmětu: povinně volitelný
Formy výuky studijního předmětu: seminář
Rozsah studijního předmětu: 2 / 26
Rozsah odborné praxe (v týdnech): Kombinovaná/distanční forma studia:
Formy kontroly předmětu: zápočet
Počet kreditů: 2
Stručná anotace předmětu: Práce s integrovaným žákem v hodinách češtiny, rozdílná postižení vyžadují rozdílný způsob práce (nevidomý žák, dítě se sluchovým postižením, tělesnou vadou nebo s DMO, dyslexií, dysgrafií, apod.). Spolupráce učitele a asistenta dítěte, zapojení ostatních dětí ze třídy, školy. Zvláštní pomůcky, učebnice a jejich využití pro žáky. Spolupráce s rodiči postiženého dítěte i s rodiči jeho spolužáků. Last update: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
|