|
|
||
Students conduct the instruction at a class of a primary school. They cooperate with a teacher of that class, participate at the school life and reflect all of their practicing and observation.
Last update: KARGERO/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2013)
|
|
||
•100% docházka a aktivita studenta/studentky na praxi a reflektivních rozborech •písemné sebehodnocení v rámci dokumentu Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Při sebehodnocení a hodnocení studenta na SPP II. se vychází z následujících oblastí: 1.Plánování výuky 2.Komunikace a vytváření prostředí pro učení 3.Řízení učebních procesů 4.Hodnocení žáků 5.Reflexe výuky 6.Kontext výuky 7.Profesní rozvoj •příznivé písemné hodnocení studenta/studentky fakultním a vysokoškolským učitelem •předložený pedagogický deník (zpracovaná očekávání, údaje o třídě, žácích, náslechy, přípravy a reflexe, výukové materiály). Student/ka předkládá k zápočtu dopracovaný týdenní plán a soubor příprav a reflexí z jednoho souvisle vedeného týdne výuky. Podmínky pro udělení zápočtu za Seminář k souvislé pedagogické praxi II: •účast a zpracování úkolů na Semináři k souvislé pedagogické praxi II •esej Já začínající učitel/ka Last update: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998 Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998 Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995 Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001 Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003 Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998 Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996 Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha : VÚP, 2004 dle aktuálních požadavků Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (22.01.2007)
|
|
||
Organizace a obsah Souvislé pedagogické praxe II: •Student/ka se v týdnu před začátkem SPPII zkontaktuje s vysokoškolským učitelem, který povede jeho/její praxi, a s fakultním učitelem ze ZŠ, u kterého bude vykonávat praxi. První den praxe se student/ka přihlásí u ředitele školy, seznámí se s prostředím školy. •První den ve „své třídě" věnuje náslechům a sběru důležitých informací o třídě a výuce. S fakultním učitelem a druhým praktikantem dohodne a zpracuje předběžný plán vlastních aktivit. •Od 2. dne student/ka učí 2 hodiny denně ve své třídě, v ostatních hodinách se věnuje náslechům, své plány konzultuje s fakultním učitelem a s druhým praktikantem, své výstupy reflektuje. •Celý 3. (4.) týden praxe student/ka plánuje a učí ve třídě samostatně a souvisle, s podporou fakultního učitele a druhého praktikanta. •Během praxe se student/ka účastní všech aktivit, kterým se věnuje fakultní učitel, tj. i aktivitám během přestávek, třídním schůzkám, pedagogickým poradám, celoškolním akcím atd. •Během praxe se student/ka seznámí se školním vzdělávacím programem a dalšími důležitými školními materiály a předpisy. •Vysokoškolský učitel, tj.vedoucí pedagogické praxe (dle zápisů v SIS) bude při domluvené hospitaci požadovat předložení průběžně vedeného pedagogického deníku a aktuální písemné přípravy na hodinu.
Na konci Souvislé pedagogické praxe II bude vysokoškolským a fakultním učitelem hodnocena míra zvládnutí Souboru kvalit studentovy práce na praxi v celém rozsahu dle „Hodnotícící škály pro závěrečnou pedagogickou praxi". Kompletní materiál pak bude předkládán studenty u státní závěrečné zkoušky z pedagogiky.
Podmínky pro udělení zápočtu za Souvislou pedagogickou praxi II: •100% docházka a aktivita studenta/studentky na praxi a reflektivních rozborech •písemné sebehodnocení v rámci dokumentu Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi. Při sebehodnocení a hodnocení studenta na SPP II. se vychází z následujících oblastí: 1.Plánování výuky 2.Komunikace a vytváření prostředí pro učení 3.Řízení učebních procesů 4.Hodnocení žáků 5.Reflexe výuky 6.Kontext výuky 7.Profesní rozvoj •příznivé písemné hodnocení studenta/studentky fakultním a vysokoškolským učitelem •předložený pedagogický deník (zpracovaná očekávání, údaje o třídě, žácích, náslechy, přípravy a reflexe, výukové materiály). Student/ka předkládá k zápočtu dopracovaný týdenní plán a soubor příprav a reflexí z jednoho souvisle vedeného týdne výuky.
Podmínky pro udělení zápočtu za Seminář k souvislé pedagogické praxi II: •účast a zpracování úkolů na Semináři k souvislé pedagogické praxi II •esej Já začínající učitel/ka
Last update: KARGERO/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2013)
|