|
|
|
||
The topic introduces present development of elementary literacy. Lectures and seminars present the most used methods of development of elementary reading and writing in history of Czech school and in the present as well. It also present didactic materials. There is integrated pedagogical practice at 1st grade of Compulsory school at the seminars.
Last update: Erudio ()
|
|
||
Cílem předmětu je odborný diskurz do problematiky rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti a jejími vazbami na rozvoj čtenářské pregramotnosti. Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
Distanční výuka bude probíhat jako řízené samostatné studium s motivačními a řídícími impulzy vyučujících a kontakt se studenty elektronickou formou. Platformou - systémem pro výuku bude Google classroom,studentí budou pracovat na synchronních a asynchronních aktivitách. Pozvánku do učebny obdrží studenti emailem. 1) Přednášky - synchronní i asynchronní způsob výuky ve vhodném poměru, videonahrávky, rozšířená a virtuální realita, videokonference, elektronické výukové materiály, diskuse - odkaz na 1. přednášku https://cesnet.zoom.us/j/93529399801?pwd=Nm9HVW8wUnlzYmY3TktCZFk3RUdRZz092 •Meeting ID: 935 2939 9801
•Pass code: 501603
2) Praxe individuální, rozborové hodiny prezenčně s učiteli, vedením škol, s vyučujícími předmětu online v Google classroom nebo v Google Meet 3) Semináře - synchronním i asynchronním způsobem výuky, studenti budou získávat poznatky aktivně na základě elektronických materiálů, videí, ukázek žákovských prací, audionahrávek, zasílání materiálů s online komunikací, plnění úkolů v Google classroom https://classroom.google.com/c/MTQ5MjMyODc3MDU4?cjc=4lqcqut, odkaz na 1. seminář ZOOM - https://cuni-cz.zoom.us/j/8809091871 Last update: Ronková Jolana, Mgr., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997 Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
Obsah kurzu bude zaměřen na aktuální trendy rozvoje pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti u nás i v zahraničí, metodický a didaktický systém školního rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň bude integrována problematika psychologicko-lingvistická a speciálně-pedagogická. Orientace v základní terminologii (čtenářská pregramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, čtenářská kompetence, komunikační kompetence atd.). Současné trendy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti Rozvoj čtenářské pregramotnosti Psychologické základy rozvoje počátků čtení a psaní Metody výuky čtení a psaní Hodnocení čtení a psaní Rozvoj počátků psaní u leváků Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.02.2019)
|
|
||
•100% účast na praxi, možnost nahradit
•test písma
•Aktivní účast na výuce
•Příprava 1 didaktického materiálu včetně metodického doporučení Last update: Ronková Jolana, Mgr., Ph.D. (12.11.2018)
|