|
|
|
||
Objectives: 1. To introduce in the metodology of education
2. To inform about contemporary educational investigations
3. To train some of research technics
Content area: 1. Speciality of educational research
2. Observation
3. Interrogation, interwiew
4. Test construction
Last update: Erudio ()
|
|
||
Cíl kurzu: a/ uvést do metodologie věd o výchově Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|
|
||
Studijní zátěž 1. Přímá výuka 24 hodin 2. Příprava a zpracování seminární práce a dílčích úkolů 30 hodin 3. Studium literatury 20 hodin 4. Příprava na zápočtový test 10 hodin Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
Provední výzkumné sondy dle pokynů vyučujícího, plnění průběžných úkolů zadávaných vyučujícími v jednotlivých paralelkách. Úspěšné absolvování znalostního testu. Možnost max.2 oprav v příslušném zkouškovém období. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (09.09.2021)
|
|
||
Základní: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.. ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1999. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. Doporučená: GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. SKALKOVÁ, J. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha:SPN, 1993. MAŃÁK, J., ŠVEC, V. (ed.). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. STRAUSS, A.; CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1990. JANÍK, T. Akční výzkum pro učitele. Brno, PdF MU, 2003. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. KLEMENTA, J.; KOMENDA, S.; KUNERT, E. Statistické metody v pedagogickém výzkumu. Olomouc, UP, 1984. Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2016)
|
|
||
Obsah kurzu: 1. Zvláštnosti pedagogických výzkumů Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|