|
|
|
||
The objective is the development of the communicative, diagnostic, methodic skills of the students. The students
obtain an insight into a school´s, classroom´s, pupil´s life, they recognize their ways of thinking, feeling, motivation,
values, interests etc. The students carry out their own teaching activities, they reflect their practical experience, they
try to make up own teaching style. They are supervised by Univerity teachers and mentors from primary schools.
They keep reflective diary, they write essays relating to the reflection of the practical experience.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
Cílem této pedagogické praxe je aplikovat teoretické poznatky v praxi, ověřit učitelskou připravenost v autentickém prostředí třídy na 1.stupni ZŠ. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
1. Účast na praxích - max.2 omluvené absence 2. Reflektivní dokumentace praxe (portfolio) 3. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího 4. Esej na téma "Stávám se učitelem" nebo "Jaký jsem učitel?" 5. Vyplněný Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi - sebehodnocení a pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem (nebo práce s jiným evaluačním nástrojem- dle zadání vyučující) Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. ISBN 978-80- Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
Základním obsahem Učitelského praktika II je pravidelné vyučování v jedné třídě – tedy plánování, realizace a reflexe vlastní pedagogické činnosti se žáky. Vyučování má gradační charakter od jednotlivých činností po celodenní tematické vyučování, s ohledem na profesně rozvojové cíle studentů. Důraz je kladen na fáze plánování, realizace a reflexe činností, sdílené v profesním dialogu s vysokoškolskými vyučujícími, fakultními učiteli a kolegy. Studenti systematicky reflektují profesní zkušenosti s oporou o základní didaktické kategorie a témata a s využitím Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi (případně dalších hodnotících nástrojů- dle zadání vyučujících) a studentského pedagogického portfolia. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (19.02.2020)
|