|
|
|
||
Course is focused at two basic fields.
1) Development of personality - self confidence, know your own, relaxation techniques, concentration, sense perception, ability to base contact, formulate your opinion
2) Development of the group sensitivity and dynamic - person and the group, integration in the group, the role of the person in the group and society, ability of common corporation and making the decisions.
Last update: Erudio ()
|
|
||
Student/ka získá znalosti o principech utváření skupiny, strategií podpory dobrého klimatu, možných problémech skupiny a strategií jejich prevence, diagnostiky a řešení. Prohloubí dovednost vědomé reflexe a sebereflexe, dovednost komunikovat s respektem k sobě i druhým. Získá příležitost v nové situaci navázat vzájemně podporující vztahy se členy skupiny a definovat si své osobní cíle. Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (05.09.2017)
|
|
||
aktivní účast na seminářích s tolerancí 2 absencí respektování pravidel skupiny Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (14.10.2018)
|
|
||
GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9
KNOBLAUCH, J. Cíle v pracovním i v osobním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0346-9. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. MERTIN, KREJČOVÁ, L. a kol. Metody a postupy poznávání žáka- pedagogická diagnostika. Wolters Kluwer ČR, 2016. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2 TESAŘOVÁ, M. Jak na žáky. Zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN978-80-262-1047-4 BÁRTOVÁ, Z. Jak zvládnout stres za katedrou. Praha: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7. ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010.ISBN: 978-80-72522-87-3- KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-541-7. HERMOCHOVÁ, s. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005. KASÍKOVÁ, H. Učíme se spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005 (2. vydání 2009). KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem (aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí).Kladno: AISIS, 2005. VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat (na pomoc osobnostní a sociální výchově ve školách). Kladno: AISIS 2005 (2. vydání 2010). VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Grada, 2016.ISBN: 978-80-247-4473-5. VALENTA, J. Dvacet mýtů o osobnostní a sociální výchově. [online] Metodický portál RVP. Praha : VÚP, 2007. Dostupný na: http://www.rvp.cz/clanek/267/1116. VALENTA, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno : AISIS, 2006. Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (05.09.2017)
|
|
||
metody psychosociálního výcviku, zážitkové pedagogiky, dramatické výchovy, RWCT, analýzy situací, videotréninku, psychoterapie, managementu v oblasti soft skills Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (05.09.2017)
|
|
||
1. Area of personal competencies - Self-cognition and building of balanced self-concept - Improvement of basic cognitive functions - Self-regulation and organisation of personal life - Psycho hygiene - Creativity in everyday life 2. Area of social competencies - Meeting people - Building of interpersonal relations - Communication - Cooperation and competition 3. Area of moral competencies, values and morale - Values, attitudes, moral human qualities; pro-social tendency, everyday ethics - Problem solving, decision making skills in socially and ethically potential situations w Area of personal and social competencies applied to certain roles and situations - Me and other people in my life situations - Me and my social roles Last update: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2011)
|