|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
1. To lead students towards building a need to make evidence of their everyday pedagogical experience as a starting point for the improvement of their own pedagogical work. To make students familiar with the methods of analysis of the registered didactic and pedagogical phenomena. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
V případě, že přednášky nebo semináře přejdou do online formy, tak zde budou uvedeny odkazy na distanční výuku. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
Selected chapters in HEJNÝ, M.; NOVOTNÁ, J.; STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.), Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1 a 2, Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004. available on http://class.pedf.cuni.cz/newsuma/Default.aspx?PorZobr=20 Rendl, M., Vondrová, N., Hříbková, L., Jirotková, D., Kloboučková, J., Kvasz, L., ... & Žalská, J. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. Vondrová Naďa a kol.: Kritická místa matematiky základní školy v řešení žáků. Karolinum, 2016. JIROTKOVÁ, Darina, Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie, Praha : UK v Praze, PedF, 2010. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
The way of leading the work will be constructivistic. The main teaching tool will be problem situations and students' solutions. Interesting didactical phenomena which will occur during the sessions will be registered and analysed. Particular attention will be paid to those students whose mathematical confidence is very low as a consequence of previous study and who tend to repeat the transmissive way of teaching in their future practice. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (04.10.2021)
Požadavky k ukončení kurzu (Z, Zk) a) za praxi Podrobné požadavky týkající se praxe jsou formulovány kurzu v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11938 a jsou závazné po domluvě vyučujícího se studenty. 2. Vypracovat scénář k připravené vyučovací hodině, který student v domluveném předstihu pošle e-mailem či nasdílí na společném uložišti jak vedoucí praxe, tak učitelce/učiteli třídy, kde se praxe koná, a ostatním studentům ve skupině. Každý student skupiny se na scénáři podílí svým komentářem, radou, návrhem. Tedy každý výstup je společné dílo celé skupiny. Avšak výuku povede jeden student, který je za celou přípravu a realizaci zodpovědný. Kopii finálního scénáře autor před svým výstupem rozdá všem svým kolegům i vedoucímu praxe. Bude sloužit jako podklad pro hospitační záznam a následnou reflexi. Podrobný popis scénáře viz v kurzu v Moodlu.
V případě prezenční výuky vypracování písemného testu na konci semestru se ziskem aspoň 50 % možných bodů. Pokud student nedosáhne aspoň 50 %, nebude připuštěn ke zkoušce. Test může 1x opakovat. Termíny testů budou domluveny koncem semestru. V případě přechodu na distanční výuku vypracování námětů (výzev) k další práci, ty budou formulovány na každém semináři i přednáškách. Student vypracované výzvy v průběhu celého semestru (tedy aspoň 8 výzev za celý semestr a aspoň 1 výzva za každý seminář) odevzdá do 22.12. 2021 prostřednictvím moodlu. Termíny na ústní zkoušku budou vypsány v SISu. Na výsledné známce se bude podílet: 30 % prezentace dodaných materiálů z praxe a dobrovolně zpracovaných výzev 40 % závěrečný test 30 % ústní obhajoba testu a zkouška. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2021)
Arithmetic versus geometry. Cube buildings and cube solids. Cube nets, square polyominoes. Languages. Grid paper and grid objects, measurement, circumference, area. Modelling of arithmetical phenomena like fractions, length and area, ratio, percentage, absolute value, divisibility. |