|
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
To open to the students the world of didactics of mathematics with a close link to their personal experience, both mathematical and antropo-mathematical. |
|
||
Last update: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (23.02.2021)
Materiály k předmětu jsou ukládány na společný sdílený prostor v Moodlu (v předmětu Didaktika matematiky I). Jana Slezáková Výuka (přednášky a seminář J. Slezákové) pravidelně probíhá na odkazu: https://meet.google.com/aim-gaav-cav Milena Kvaszová https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ade92a662e4b54b3d8ef13562e882fbae%40thread.tacv2/conversations?groupId=d05c797d-d83a-4ce6-9e24-1f8e7cbc64ca&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2 Radka Havlíčková středeční i páteční paraleka: MS Teams, kód týmu: 2n0mndx |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Hejný, M. a kol. (1990) Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN. Hejný, M., Stehlíková, N. (1999): Číselné představy dětí. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Hejný, M.: Záporná čísla. In: (Eds.) (2004) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, s. 327-342. Hejný, M. Kuřina, F. (2009). Dítě, škola a matematika: Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. Hejný, M. (2014): Vyučování orientované na budování schémat - Aritmetika 1. stupně ZŠ, Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Tichá, M. (1998) Jak žáci chápou slovní úlohy se zlomky. In (Eds.) M. Ausbergerová, J. Novotná: Plzeň : 6. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. JČMF, s. 133-138.
Textbooks of mathematics for primary schools
Other working materials which are available on kmdm.pedf.cuni.cz after registartion. |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Lecture and seminars |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
discussion |
|
||
Last update: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (19.02.2021)
Content: 2. Conceptualisation of process, procept. Perception of number. Big numbers. Rhythm. Regularities. 3. Additive operations. Mental characteristics of drill. Automatisation. Mental calculations, written algorithms, semantic models. 4. Solving and posing word problems. Anti-signal. Pupils' mistakes.
|