|
|
|
||
Last update: T_KDF (01.07.2015)
|
|
||
Last update: T_KDF (01.07.2015)
Ø ARISTOTELÉS. 1999. Rétorika. Praha: Rezek.
Ø ATKINSON, C., R., ATKINSONOVÁ, R., L. a kol. 1995. Psychologie. Praha: Victoria publishing. Ø BOKR, J., SVATEK, J. 2000. Základy logiky a argumentace. Dobrá Voda: Aleš Čeněk. Ø Cangelosi, J, S. l994. Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál. Ø CARNEGIE, D. 1993. Jak získávat přátele a působit na lidi. Praha: Talpress. Ø ČERNÝ, V. 2003. Prodejní techniky: prezentační dovednosti, zvládání námitek, neverbální komunikace.Brno: Computer press. Ø DE VITO, J. 1999. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada. Ø Disman, M., Kubálek,V. 1968. Dětský přednes a dramatický projev. Praha: SPN. Ø Gillernová, I. - Hermochová, S. - Šubrt, R.1990. Sociální dovednosti učitele. Praha: SPN. Ø GROSS, S., F. 2003. Vztahová inteligence. Praha: Management Press. Ø HIERHOLD, E. 2005. Rétorika a prezentace. Praha: Grada Publishing. Ø KOHOUT, J. 1995. Rétorika: Umění mluvit a jednat s lidmi. Praha: Management Press. Ø KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. 2008.: Respektovat a být respektován. Spirála, Kroměříž. Ø KRAUS, J. 1998. Rétorika v evropské kultuře. Praha: Academia. Ø KŘIVOHLAVÝ, J., Mareš, J. 1995. Komunikace ve škole. Brno: MU. Ø Medzihorský, Š. 1981. Asertivita. Praha: Elfa. Ø PEASE, A. 2001. Řeč těla: jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. Praha: Portál. Ø Praško, J., Prašková, H. l996. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada. Ø Prekop, J. 2004. Empatie - vcítění v každodenním životě. Praha: Grada. Ø ŠPAČKOVÁ, A. 2003. Moderní rétorika. Praha: Grada. Ø TEGZE, O. 2003. Neverbální komunikace. Praha: Computer press. Ø THUN, F., S. von. 2005. Jak spolu komunikujeme? Praha: Grada Publishing. Ø ÚLEHLA, I. 2005. Umění pomáhat. Praha: SLON. Ø Vališová, A. 1994. Asertivita v rodině a ve škole. Praha: H + H. Ø VÁVRA, V. 1990. Mluvíme beze slov. Ø Watzlawick, P. 1994. Úvod do neštěstí. Hradec Králové: Konfrontace. Ø Watzlawick, P. 1995. Všechno dobré je k něčemu zlé. Hradec Králové: Konfrontace. Ø WATZLAWICK, P., Bavelasová, J., Jackson, D. 1999. Pragmatika lidské komunikace. Hradec Králové: Konfrontace. |
|
||
Last update: T_KDF (01.07.2015)
Lecture, lecture with discussion, individual and group exercises, case study solving, role plays included in video training, reflecting own experience. |
|
||
Last update: T_KDF (01.07.2015)
q Chosen outcomes from researches how the human brain works and its impact on social interaction and communication. q Chosen theoretical starting points of communication. Communication process. Communication aims. Basic communicational axioms (permanence, non-linearity, matter and relational signals). q History of rhetoric. Basics of persuasive speech. Verbal and non-verbal signals in presentation. q How to be persuasive. Work with postures, gestures, looks, mimics, proximity - all about human non-verbal communication. q Work with voice: articulation and words that are difficult to pronounce, work with breath, process in speech, voice color and tone. q Brief, clear and comprehensible q Care of the relational part of communication. Asertivity and feedback.. Feedback and chosen asertivity methods training. q Participants’ everyday situations. „How to cope with them“ training. q Feedback and reflecting the course. Summary and discussion. |