|
|
|
||
Třetí pedagogická praxe je zaměřena na náslechy a především samostatné výstupy na střední škole pod vedením
zkušeného fakultního učitele.
Pedagogická praxe je zajišťována zejména prostřednictvím fakultních škol, jejich seznam viz
https://www.mff.cuni.cz/cs/verejnost/fakultni-skoly/seznam-fakultnich-skol.
Last update: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (25.04.2023)
|
|
||
Podmínky pro získání zápočtu:
1. Hospitovat alespoň ve 12 výukových hodinách deskriptivní geometrie či příbuzných předmětů (zejména u fakultního učitele, dále u kolegů a dalších učitelů na dané škole).
2. Vykonat alespoň 12 samostatných výstupů (odučit 12 vyučovacích hodin deskriptivní geometrie či příbuzných předmětů).
3. Pomáhat při dalších aktivitách dle pokynů fakultního učitele (např. oprava písemných prací, asistence při výuce v počítačové učebně, dozor, konzultace, příprava pomůcek apod.).
4. Splnit termínované povinnosti (kontaktovat fakultního učitele, konzultanta z KDM, odevzdat rozvrh, sjednat si termín závěrečné konzultace).
5. Vypracovat písemnou analýzu vyučovací hodiny.
6. Zúčastnit se reflexe k pedagogické praxi; reflexe se zpravidla koná v posledním týdnu praxí, termín je studentům včas sdělen. Součástí reflexe je vyplnění závěrečného autoevaluačního dotazníku.
V odůvodněných případech, kdy student učí na příslušném typu školy, lze požádat o uznání pedagogické praxe. Pedagogická praxe pak může být uznána v plném rozsahu nebo i jen částečně.
Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru. Last update: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (24.09.2025)
|
|
||
Současné kurikulární dokumenty a školská legislativa.
Současné učebnice deskriptivní geometrie pro SŠ.
Současná pedagogicko-psychologická literatura. Last update: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (15.01.2019)
|
|
||
Náslechy v hodinách fakultního učitele a dalších studentů, kteří zároveň konají praxi, seznámení se s chodem školy a s tím souvisejícími dokumenty. Minimálně 12 samostatných výstupů před třídou, které jsou následně rozebrány s fakultním učitelem. Zapojení se do dalších činností souvisejících s prací učitele (příprava a oprava písemných prací a rysů, pomoc s organizací žákovských soutěží, přípravou modelů, asistence při výuce v počítačové učebně apod.). Praxe je zakončena závěrečným reflektivním seminářem, který vede garant předmětu. Last update: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (15.01.2019)
|