|
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
|
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích a vypracování záznamů do hospitačních archů. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. HRABAL,V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, portál 2010. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE Čeští žáci po deseti letech. Praha: PedF UK, 2004. ŠVEC.V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta. 1998. VALENTOVÁ, L. a kol.: Školní poradenství I. II. Praha PedF UK 2013. |
|
||
Last update: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (01.06.2021)
Within the seminars will be generalized knowledge and experience gained during practice. Joint discussions will focus on the analysis of observation records and experience of their own teaching. Attention will be devoted to the following topics, which will be reflected in both pedagogical and psychological point of view: Lesson objectives and their implementation Methods and forms of work Teachers performing in the classroom and his communication with pupils Monitoring and assessment of pupils Pupils activity
|