|
|
|
||
|
Vyučován ob rok, vyučován v 2026/27
Součástí tohoto předmětu je aktivní seznámení se s různými výukovými přístupy a jejich kritické zhodnocení.
Trénink rozličných výukových metod a posouzení výhod/nevýhod jejich použití vzhledem ke konkrétnímu
vyučovanému tématu.
Studentům jsou v rámci jejich samostudia nabízeny vhodně vybrané webináře s tématikou didaktiky informatiky.
Studenti si připravují výuku určitého tématu a volí k jeho výuce vhodné metody. Výuku demonstrují před svými
spolužáky. Výstup studenta je reflektován celou skupinou.
Zpracovaný výstup je součástí portfolia student
Last update: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (16.05.2025)
|
|
||
|
Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet se uděluje za aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných domácích úkolů a realizaci zadaných didaktických výstupů. Povaha těchto požadavků neumožňuje vypsat opravné termíny. Last update: Forstová Lenka, Mgr. (29.04.2025)
|
|
||
|
https://www.imysleni.cz/ucebnice https://internet4kids.mff.cuni.cz/ https://www.csfieldguide.org.nz/en/ https://aidetem.cz/ https://code.org/ https://digitalizace.rvp.cz/co-se-meni/nova-informatika https://www.commonsense.org/education https://www.csunplugged.org/en/
Crash Course: computer science https://www.youtube.com/playlist?app=desktop&list=PL8dPuuaLjXtNlUrzyH5r6jN9ulIgZBpdo
Série videí Nezkreslená věda zejm. Jak funguje internet, Jak funguje počítač, Superpočítače; https://www.otevrenaveda.cz/cs/pro-verejnost/nezkreslena-veda/
Computer Science Teachers Association. 2017. CSTA K-12 Computer Science Standards, Revised 2017. https://csteachers.org/k12standards/
I. Stuchlíková & T. Janík (Eds.), Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. Masarykova univerzita. (část M. Černochová, J. Vaníček, Didaktika informatiky)
Dylan Wiliam, Siobhán Leahy, Zavádění formativního hodnocení, PublishED, Last update: Forstová Lenka, Mgr. (24.04.2025)
|
|
||
|
Specifika didaktiky informatiky
Last update: Forstová Lenka, Mgr. (24.04.2025)
|