|
|
|
||
Social psychological training - social skills of teachers and pupils in schools and possibilities of their development. The
training includes activities that support particular sub skills for ef-fective coping with teacher's role and development of teachers' professional competencies. Social skills relate to self-realization, self-reflection and cognition of others, communication in school (teacher - pupil, teacher - parents, teacher - teacher), conflicts in school and coping with them and last but not least to aspects of psychological health in social interactions within school and to the training of basic relaxation exercise. Last update: Řehořová Kamila (14.12.2015)
|
|
||
Gillerovná, I., Krejčová, L. a kol. Sociální dovednosti ve škole. 1. vyd. Praha, Grada 2012. Hewstone, M., Stroebe, W. Sociální psychologie. Praha, Portál 2006. Karnsová,M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1995. Komárková,R., Slaměník,I., Výrost,J.(eds.) Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha, Grada 2001. Kyriacou,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996. Nešpor,K. Uvolněně a s přehledem. Praha, Grada 1998. Sternberg,R.J.: Úspěšná inteligence. Praha, Grada 2001. Last update: Tůmová Martina, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
Cílem je rozvoj sociálně psychologických profesních dovedností učitele a s nimi souvisejících dovedností didaktických a diagnostických: Sociální dovednosti učitele a motivace pro efektivní výkon profese Sociální percepce, poznávání druhých, vytváření příznivého klimatu práce skupiny, porozumění vlivu učitele na žáky a vlivu žáků na učitele Sociální komunikace, sebereflexe, aktualizace komunikačních dovedností, jednocestná komunikace, podmínky usnadňující předávání informací Neverbální komunikace, jak umíme mluvit beze slov, emoce a jejich role v komunikaci, porozumění neverbálním projevům jedince Obousměrná komunikace – zpětná vazba, jak efektivně formulovat informaci o sobě a za sebe, nácvik zpětné vazby, umění pochválit, otevřené vyjadřování pozitivních i negativních prožitků Aktivní naslouchání a jeho nácvik, empatie k jednotlivci i k celé skupině (školní třídě), respektování a tolerování odlišného pohledu na projevy interakcí, autenticita projevů učitele ve vztahu k žákům, užití popisného jazyka namísto hodnocení a zobecňování, akceptování osobnosti žáků Sociální interakce ve skupině, význam pravidel při práci skupiny, kooperace a kompetice, techniky pro podněcování interakce a kooperace ve skupině, asertivní jednání a jeho nácvik, podporování sebekontroly žáků, vedení ke spolupráci, rozvíjení odpovědnosti žáků, rozvíjení sebedůvěry žáka a sebejistého vystupování Konflikty a jejich zvládání, porozumění průběhu konfliktu, styly chování v interpersonálním konfliktu Zvládání zátěžových situací ve skupině, strategie zvládání stresu, projevy zátěže ve skupině a relaxační aktivity Last update: Tůmová Martina, PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|