|
|
|
||
The course is structured for the topics concerning behavioural problems in the schoool and educational environment,
learning dissabilities nad educational approach to them, social education issues (teaching as a supportive aktivity) and educational diagnosis. Last update: FORSTOVA/NATUR.CUNI.CZ (21.06.2012)
|
|
||
Základní: VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. aj. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007 PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995
Doporučená: BALABÁNOVÁ, H. Zkušenosti se vzděláváním romských dětí. Praha : 1995 DOROTÍKOVÁ, S. (EDITOR). Profesní etika učitelství. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2003 DUNOVSKÝ, J. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Grada, 1995 HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. HRABAL, V.; PAVELKOVÁ, I. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha : SPN, 1989. JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha : Themis, 2004 JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1999 KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001 KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001 KREMLIČKOVÁ, M.; NOVOTNÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Praha : SPN, 1997 KRYKORKOVÁ, H.; CHVÁL, M. Rozvoj metakognice - cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika, 2001, č. 2 (www.metakognice.cz LORENZOVÁ, J. Etické hodnoty a normy v současných proměnách školy. In:, s. 78-105 MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. MUNKOVÁ, G. Sociální deviace. Praha : Karolinum, 2004 ONDRÁČEK, P. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce, podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce nápadně rušivě. Pardubice : Univerzita Pardubice, 1999 Last update: FORSTOVA/NATUR.CUNI.CZ (21.06.2012)
|
|
||
Témata jsou konkretizována takto: Utváření mravního vědomí, postojů a jednání u dětí a dospívajících. Rozvoj hodnotové orientace, podmínky a metody mravní výchovy ve škole. Autorita učitele jako východisko pedagogického působení. Problematika kázně ve škole. Pedagogické aspekty integrace handicapovaných. Společensky nežádoucí jevy u dětí a mládeže a jejich primární, sekundární a terciární prevence. Sociokulturní handicap v podmínkách školního vzdělávání. Systém pomáhajících institucí, problematika sociální opory, sociálně právní ochrana dítěte. Multikulturní výchova a vzdělávání. Motivační dispozice v procesu učení a jejich diagnostika. Práce s chybou a analýza chybného výkonu. Učební styl žáka a možnosti jeho diagnostiky. Metakognice a nácvik metakognitivních strategií. Last update: FORSTOVA/NATUR.CUNI.CZ (21.06.2012)
|