|
|
||
This course has only Czech version.
Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
This course has only Czech version. Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
This course has only Czech version. Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
Celý předmět je zaměřen na praktickou práci s biologickým materiálem, ať už rostlinného, živočišného, či jiného původu. Zároveň jsou tvořeny levné, ale funkční modely biologických dějů, které je problém pozorovat přímo. V závislosti na sezónní dostupnosti materiálu jsou realizovány úlohy následujících typů: Lidské smysly – zejména vnímání barev, optické klamy, camera obscura, vnímání teploty apod.; Pohyby rostlin, Svalové dysbalance; Pokusy z fyziologie rostlin; Pitva švába nebo krevety; Pozorování cerkárií a hemocytů plže. Pokusy s využitím čidel Vernier, která jsou napojená na počítač, v reálném čase dochází k měření, zaznamenávání a vizualizaci do tabulky či grafu. Jde o přirozené propojení biologického pokusu a možností počítačového zpracování. Pozorování cerkárií motolic.
Mikrovyučování studentů. Jedno setkání může být realizováno distanční formou i při jinak prezenční výuce s cílem zprostředkovat studentům praktickou zkušenost se specifickými didaktickými aspekty školního pokusu a pozorování v podmínkách distanční výuky (online simulace, mikroskopování apod.). Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (07.06.2023)
|