|
|
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
During the one month, students first complete several classroom observations, including the classes in which they will teach, and analyze pedagogical and didactic aspects together with the faculty teacher. Afterwards students lead the chemistry lessons at chosen classes. The regular reflection carried out is intended to help teaching students to acquire pedagogical competences and to support students in their creativity in developing their lesson plan. Pedagogical practice enables students of teaching to try out various strategies and methods of teaching in a real team and with professional guidance and professional feedback. This practical experience is irreplaceable in normal university education. |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Requirements to gain the credits: - deliver forms A, B, C - observe 4 chemistry lesson and make notes from the observation (will be discussed at the final meeting) - active teaching at 19 lessons (4 lessons of which are laboratory practice) - deliver the preparation materials for all taught lessons (worksheets, presentation, test, game, ...) - personal reflection of the practice (1/2 page A4) |
|
||
Last update: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. (08.12.2011)
Hospitační i výstupová pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů. Délka praxe je 4 týdny, student využívá a hodnotí své dříve nybyté dovednosti, zkušenosti a aktivity a porovnává si různé styly práce fakultních učitelů. Požadavky: 4 hodiny náslechů + 19 výstupových vyučovacích hodin, z toho aspoň 4 hodiny laboratorních prací v chemii. Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou obsaženy ve skriptu Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí, které si lze na KUDCH zapůjčit. |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (30.09.2019)
Před pedagogickou praxí II ve 2. ročníku navazujícího magisterského studia neprobíhá instruktáž. Pravidla pro pedagogickou praxi jsou stejná jako pro pedagogickou praxi I v 1. ročníku. Během pedagogické praxe II uskutečňují studenti vedle hospitací také vlastní výstupy, tj. pod dohledem fakultního učitele vyučují v různých třídách. Pedagogická praxe studentů probíhá jako jeden blok na jedné škole. Její délka (4 týdny) je určena součtem týdnů stanoveným studijními plány magisterských studijních oborů učitelství chemie, biologie, matematiky (popř. tělesné výchovy). Student během praxe hospituje 4-6 vyučovacích hodin chemie, vyučuje 15 vyučovacích hodin a 4 hodiny laboratorních prací. Za obsahovou stránku náslechové praxe z chemie odpovídá vedoucí pedagogických praxí z chemie na KUDCH: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (urvalkov@natur.cuni.cz) 1. Se všeobecnými otázkami týkajícími se pedagogických praxí se obracejte na RNDr. Jakuba Jelena, koordinátora praxí na PřF UK, e-mail: jakub.jelen@natur.cuni.cz, www stránky: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace |