The Diploma Seminar is designed for students who work out and will defend their thesis at Department of Teaching and Didactics of Chemistry. During the course, students will learn the ways of writing their thesis and they get information about the most common mistakes in the thesis writing. The course also includes presentations on current topics in didactics of chemistry.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Diplomový seminář je určen pro studenty, kteří vypracovávají a budou obhajovat diplomovou práci na KUDCH. V rámci kurzu se studenti seznámí se způsoby psaní diplomové práce a nejčastějšími chybami při jejich zpracovávání. Součástí kurzu jsou také přednášky k aktuálním tématům didaktiky chemie.
Předmět je vyučován prezenčně, pokud to situace dovoluje. V případě nutnosti distanční výuky probíhají rozvrhované lekce online v prostředí Google Meet.
Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (11.10.2020)
Literature -
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Requirements to the exam -
At least 80% attendance and presentation of the progress on master thesis is required to gain the credit.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
K zápočtu je nutná 80% účast na seminářích a prezentování postupu na diplomové práci.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Syllabus - Czech
Diplomový seminář je určen pro studenty, kteří vypracovávají a budou obhajovat diplomovou práci na KUDCH. Na semináři studenti informují členy katedry a své kolegy o tématu, pojetí, koncepci a metodice své diplomové práce, prezentují své dosavadní výsledky. Součástí diplomových seminářů jsou rovněž přednášky na aktuální témata související s výzkumem v didaktice přírodovědných oborů. Za úspěšné vystoupení v seminářích může udělit zápočet garant předmětu a také školitel DP.
Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (30.09.2019)
Learning outcomes -
The Diploma Seminar MC280S23B builds on the Diploma Seminar MC280S23A, therefore the learning outcomes of the seminars are logically related to each other
Clarification of the research question and objectives of the thesis: Students formulate a clear research question, or hypothesis, and objectives for their thesis. Developing skills in working with the literature: Students will learn to effectively search and critically evaluate sources and analyze different theories and approaches relevant to their topic. The ability to develop a methodology: Students would select appropriate research methods and procedures to address their research question and then apply them. Ability to interpret the results of their research: students would interpert the results of their research correctly and evaluate the limitations of their research. Designing the structure and logic of a thesis: Students will develop a structure for a thesis that is logically organized and clear. Improve presentation and defense skills: Students will develop the ability to present their work, discuss their results, and defend their ideas to a professional audience. Supervisor and classmate feedback: Students receive ongoing feedback on their research from peers and instructors and improve their research based on that feedback. Proper handling of formalities: Students have knowledge of proper citation, formatting, and other technicalities of final papers.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (24.09.2024)
Mezi hlavní výsledky učení, které by měl diplomový seminář přinést, patří:
Vyjasnění výzkumné otázky a cílů práce: Studenti formulují jasnou výzkumnou otázku, případně hypotézy, a cíle své práce.
Rozvoj schopností práce s odbornou literaturou: Studenti se naučí efektivně vyhledávat a kriticky hodnotit zdroje, analyzovat různé teorie a přístupy, které jsou relevantní pro jejich téma.
Schopnost zpracovat metodologii: Studenti by vybírají vhodné výzkumné metody a postupy pro řešení jejich výzkumné otázky a následně je aplikují.
Schopnost interpretovat výsledky svého výzkumu: Studenti interpertují správně výsledky svého výzkumu a hodnotí omezení svého výzkumu.
Návrh struktury a logiky práce: Studenti vytvoří strukturu práce, která bude logicky uspořádaná a přehledná.
Zlepšení schopností prezentace a obhajoby: Studenti rozvinou schopnost prezentovat svou práci, diskutovat její výsledky a obhájit své názory před odborným publikem.
Zpětná vazba od vedoucího a spolužáků: Studenti získávají průběžnou zpětnou vazbu na svůj výzkum od kolegů i vyučujících a na základě ní zlepšují svůj výzkum.
Správná práce s formálními náležitostmi: Studenti mají znalosti o správném citování, formátování a dalších technických náležitostech závěrečných prací.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (24.09.2024)