The Diploma Seminar is designed for students who work out and will defend their thesis at Department of Teaching and Didactics of Chemistry. During the course, students will learn the ways of writing their thesis and they get information about the most common mistakes in the thesis writing. The course also includes presentations on current topics in didactics of chemistry.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Diplomový seminář je určen pro studenty, kteří vypracovávají a budou obhajovat diplomovou práci na KUDCH. V rámci kurzu se studenti seznámí se způsoby psaní diplomové práce a nejčastějšími chybami při jejich zpracovávání. Součástí kurzu jsou také přednášky k aktuálním tématům didaktiky chemie.
Předmět je ralizován prezenční formou, pokud to není možné, je realizován fromou distanční výuky, kdy probíhají rozvrhované lekce online v prostředí Google Meet.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (11.10.2020)
Literature -
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Requirements to the exam -
At least 80% attendance and presentation of the thesis procedure is required.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Minimálně 80 % účasti na semináři a prezentace pokroku na diplomové práci.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
Syllabus - Czech
Diplomový seminář je určen pro studenty, kteří vypracovávají a budou obhajovat diplomovou práci na KUDCH. Na semináři studenti informují členy katedry a své kolegy o tématu, pojetí, koncepci a metodice své diplomové práce, prezentují své dosavadní výsledky. Součástí diplomových seminářů jsu rovněž přednášky na aktuální témata související s výzkumem v didaktice přírodovědných oborů. Za úspěšné vystoupení v seminářích může udělit zápočet garant předmětu a také školitel DP.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Learning outcomes -
The MC280S23A Diploma Seminar is usually aimed at supporting students in the preparation of their thesis. The MC280S23A Diploma Seminar is followed by the MC280S23B Diploma Seminar, therefore the learning outcomes of both seminars are also linked.
The main learning outcomes that the Diploma Seminar is expected to deliver include:
Clarification of the research question and objectives of the thesis: Students should be able to formulate a clear research question or hypothesis and define the objectives of their thesis.
Developing the ability to work with the literature: Students will learn how to effectively search and critically evaluate sources and analyze different theories and approaches relevant to their topic.
The ability to develop a methodology: Students should be able to select appropriate research methods and procedures to address their research question and then apply them.
Designing the structure and logic of the thesis: The thesis seminar should help students to develop a structure for the thesis that is logically organized and clear.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (24.09.2024)
Diplomový seminář MC280S23A je obvykle zaměřen na podporu studentů při přípravě jejich diplomové práce. Na diplomový seminář MC280S23A navazuje diplomový seminář MC280S23B, proto na sebe navazují také výsledky učení v obou seminářích.
Mezi hlavní výsledky učení, které by měl diplomový seminář přinést, patří:
Vyjasnění výzkumné otázky a cílů práce: Studenti formulují jasnou výzkumnou otázku, případně hypotézy, a cíle své práce.
Rozvoj schopností práce s odbornou literaturou: Studenti se naučí efektivně vyhledávat a kriticky hodnotit zdroje, analyzovat různé teorie a přístupy, které jsou relevantní pro jejich téma.
Schopnost zpracovat metodologii: Studenti by vybírají vhodné výzkumné metody a postupy pro řešení jejich výzkumné otázky a následně je aplikují.
Schopnost interpretovat výsledky svého výzkumu: Studenti interpertují správně výsledky svého výzkumu a hodnotí omezení svého výzkumu.
Návrh struktury a logiky práce: Studenti vytvoří strukturu práce, která bude logicky uspořádaná a přehledná.
Zlepšení schopností prezentace a obhajoby: Studenti rozvinou schopnost prezentovat svou práci, diskutovat její výsledky a obhájit své názory před odborným publikem.
Zpětná vazba od vedoucího a spolužáků: Studenti získávají průběžnou zpětnou vazbu na svůj výzkum od kolegů i vyučujících a na základě ní zlepšují svůj výzkum.
Správná práce s formálními náležitostmi: Studenti mají znalosti o správném citování, formátování a dalších technických náležitostech závěrečných prací.
Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (24.09.2024)