|
|
|
||
Kurz Vzdělávání v chemii přináší studentům poznatky, které se dotýkají výuky chemie ve všech důležitých aspektech. Zaměřuje se na historický vývoj kurikula chemie a východiska tvorby aktuálně platného chemického kurikula, přináší poznatky o alternativních pedagogických směrech z pohledu výuky chemie. V kurzu se studenti blíže seznámí s principy a výsledky mezinárodních šetření – TIMSS a PISA a jejich možnými dopady na úpravy kurikula. Všechny tyto informace by měly vyústit v poznání toho, jaké jsou očekávání učitelů chemie a co jsou důležité role, které je nutné si v průběhu studia osvojit. Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (21.10.2017)
|
|
||
TOMÁŠEK, V.; BASL, J.; JANOUŠKOVÁ, S. (2016). Národní zpráva výzkumu TIMSS 2015. Praha: Česká školní inspekce, ISBN: 978-80-88087-07-6. OECD (2016). PISA 2015: Assessment and analytical framework. Paris: OECD Publishing. JANOUŠKOVÁ, S.; MARŠÁK, J. (2011). Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků na školní, národní a mezinárodní úrovni pomocí indikátorů. Scientia in educatione (2). JANOUŠKOVÁ, S.; MARŠÁK, J.; PUMPR, V.: Evaluační standardy vzdělávacího oboru Chemie – reflexe nově vzniklých Standardů základního vzdělávání. Scientia in educatione 3 (1), 2012. Dostupné na WWW: http://www.scied.cz/Default.aspx?PorZobr=1&PolozkaID=133&ClanekID=349. FALTÝN, J.; NĚMČÍKOVÁ, K.; ZELENDOVÁ, E. (eds.) (2010). Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele. Praha: VÚP v Praze. (s. 31-43). ISBN: 978-80-87000-41-0. BLAŽEK, R.; PŘÍHODOVÁ, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Národní zpráva Přírodovědná gramotnost. Praha: Česká školní inspekce. ISBN 978-80-88087-08-3. Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (22.10.2017)
|
|
||
Aktivní účast na kurzu. Prezentace amerického eseje v rozsahu 1-2 stran. Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (22.10.2017)
|
|
||
Historická proměna národního chemického kurikula ve 2. polovině 20. století do počátku 21. století. Východiska tvorby současného – aktuálně platného - chemického kurikula a jho revize. Alternativní pedagogické směry (Montessori, Waldorfské školství, Daltonský plán) a výuka chemie Mezinárodní šetření přírodovědného vzdělávání (TIMSS a PISA) a jejich možné dopady na úpravy přírodovědného kurikula. Národní systém testování, maturitní zkouška. Proměny role učitele ve výuce chemie. Last update: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (21.10.2017)
|