|
|
|
||
Inspecting pedagogical practice is aimed to gain an insight into the real practice of the teaching profession and to gain awareness of the chosen profession. Students start the practice by visiting three schools (chemistry lessons) all together with the faculty guarantor of the subject. Then for one week they attend another secondary school on their own and observe the chemistry lessons given by chemistry teachers at that school. They discuss the methods, forms, educational goals and outcomes.
The inspecting pedagogical practice brings students first insight into teaching practice and helps reflect how many steps and levels has preparation for chemistry lesson. Requirements: 16 observations and reflected meetings (max) per 2 weeks. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Requirements to gain the credits: - three inspected chemistry lessons with colleagues and guarantee at the chosen school (before practice) - presence at organizational meeting (before own practice) - deliver forms A and B (for the whole group of students) - observe 16 chemistry lesson and make notes from the observation - a written description of 16 observed lessons - personal reflection of the practice (1/2 page A4) Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Náslechová pedagogická praxe sestává ze tří částí: před a po praxi studenti absolvují setkání s garantem praxí za chemii a stěžejní část předmětu tvoří náslechy (hospitace) hodin chemie na vybrané fakultní škole. Tyto náslechy probíhají ve dvojicích nebo individuálně u jednoho či více učitelů chemie na dané škole. Činnosti studentů na fakultní škole: studenti hospitují v hodinách chemie a následně s fakultním učitelem provádějí rozbor hodiny, kdy na základě zápisů pozorování výuky konzultují jednotlivé kroky či jevy z vyučování. Záznam z hospitace, zápis musí obsahovat: záhlaví (jméno posluchače, předmět, škola, jméno fakultního učitele, třída, datum); téma; cíl výuky v hodině; organizační forma/y; průběh a organizace vyučovací hodiny (odborný obsah učiva, činnosti žáků, činnost učitele); hodnocení vyučovací hodiny (práce a činnosti žáků, učitele, splnění cíle výuky, vlastní poznámky k aktivitě žáků i tvořivosti učitele) a vlastní tipy k doplnění obsahu výuky (návrhy pro svou budoucí praxi). Setkání s garantem praxí, které předchází a následuje po vlastních hospitacích na fakultní škole, poskytuje prostor nejprve pro společnou diskusi, jaké jevy mají studenti během náslechů sledovat, a po praxích opět diskutují své poznatky, dojmy, tipy a námitky. Studenti jednooborového učitelství chemie absolvují více reflektujících setkání, při kterých s garantem praxí diskutují možnosti provedení viděných témat. Reflexe pedagogické praxe, byť náslechové, je důležitou součástí a přípravou na vlastní pedagogickou praxi v následujícím akademickém roce. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (28.09.2020)
|
|
||
Students will introduce key concepts and terminology related to effective chemistry teaching practices. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
|
|
||
Pro závazné přihlášení na náslechovou pedagogickou praxi vyplňte do 15.1. tabulku v obecných informacích o pedagogických praxích https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace. Za obsahovou stránku náslechové praxe z chemie odpovídá vedoucí pedagogických praxí z chemie na KUDCH: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (urvalkov@natur.cuni.cz) Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (25.03.2019)
|
|
||
Předmět si zapíší studenti bakalářských studijních oborů Chemie se zaměřením na vzdělávání, plný studijní plán. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (10.02.2021)
|