|
|
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
The inspecting pedagogical practice brings students first insight into teaching practice and helps reflect how many steps and levels has preparation for chemistry lesson. Requirements: 16 observations and reflected meetings (max) per 2 weeks. |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.10.2019)
Requirements to gain the credits: - three inspected chemistry lessons with colleagues and guarantee at the chosen school (before practice) - presence at organizational meeting (before own practice) - deliver forms A and B (for the whole group of students) - observe 16 chemistry lesson and make notes from the observation - a written description of 16 observed lessons - personal reflection of the practice (1/2 page A4) |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (28.09.2020)
Náslechová pedagogická praxe sestává ze tří částí: před a po praxi studenti absolvují setkání s garantem praxí za chemii a stěžejní část předmětu tvoří náslechy (hospitace) hodin chemie na vybrané fakultní škole. Tyto náslechy probíhají ve dvojicích nebo individuálně u jednoho či více učitelů chemie na dané škole. Činnosti studentů na fakultní škole: studenti hospitují v hodinách chemie a následně s fakultním učitelem provádějí rozbor hodiny, kdy na základě zápisů pozorování výuky konzultují jednotlivé kroky či jevy z vyučování. Záznam z hospitace, zápis musí obsahovat: záhlaví (jméno posluchače, předmět, škola, jméno fakultního učitele, třída, datum); téma; cíl výuky v hodině; organizační forma/y; průběh a organizace vyučovací hodiny (odborný obsah učiva, činnosti žáků, činnost učitele); hodnocení vyučovací hodiny (práce a činnosti žáků, učitele, splnění cíle výuky, vlastní poznámky k aktivitě žáků i tvořivosti učitele) a vlastní tipy k doplnění obsahu výuky (návrhy pro svou budoucí praxi). Setkání s garantem praxí, které předchází a následuje po vlastních hospitacích na fakultní škole, poskytuje prostor nejprve pro společnou diskusi, jaké jevy mají studenti během náslechů sledovat, a po praxích opět diskutují své poznatky, dojmy, tipy a námitky. Studenti jednooborového učitelství chemie absolvují více reflektujících setkání, při kterých s garantem praxí diskutují možnosti provedení viděných témat. Reflexe pedagogické praxe, byť náslechové, je důležitou součástí a přípravou na vlastní pedagogickou praxi v následujícím akademickém roce. |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.03.2019)
Pro závazné přihlášení na náslechovou pedagogickou praxi vyplňte do 15.1. tabulku v obecných informacích o pedagogických praxích https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace. Za obsahovou stránku náslechové praxe z chemie odpovídá vedoucí pedagogických praxí z chemie na KUDCH: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (urvalkov@natur.cuni.cz) |
|
||
Last update: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (10.02.2021)
|