|
|
|
||
Evaluation and its importance in education - positive and negative type of evaluation. Tests and procedures for human life - genesis. Didactic tests - basics types, characteristics and importance. Classification of test items, specification of tests, standardization. Planning and structure of the test, methodology of statistical process. Evaluation of student performance in didactic tests. Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (01.10.2020)
|
|
||
I. Kalhous, Z., Obst, O. (2002) Školní didaktika, Portál Průcha Jan (1996) Pedagogická evaluace, MU Brno Vašátková, J. (2006) Úvod do autoevaluace školy, UP v Olomouci
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, (2005), Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. (2008) Školní hodnocení žáků a studentů, Portál Slavík, J. (1999) Hodnocení v současné škole, Portál Laufková, V. (2017) Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, roč. 67, č. 2, 2017, s. 126–146 Starý, K., Laufková, V. a kol. (2016) Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Kratochvílová, J.(2011) Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, 2011, MSD Čechová B. (2009) Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál. 120 s. Novotná, K., Krabsová, V. (2013). Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika, 63, (3), 355−371.
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A. (1972) Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L. (1992) Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: (1999) Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999 Jeřábek, O., Bílek, M. (2010) Teorie a praxe tvorby didaktických testů, Olomouc 2010 (http://zvyp.upol.cz/publikace/bilek_jerabek.pdf)
IV. Mandíková, D., Houfková, J. Čížková, V., Čtrnáctová, H., Řezníčková, D. (2012) Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Podnázev: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce 2012, 133 s. ISBN 978-80-905370-1-9. Hejný, M. a kol. (2011) Matematické a přírodovědné úlohy pro 1. stupeň. UVI. Spurná, M. (2019). Analýza stavu hodnocení výsledků žáků v ČR a v zahraničí. Podkladová studie, NUV. Blažek, R. a kol. (2019) Publikace s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření PISA, Česká školní inspekce
V. https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Publikace/PISA_2018_country_note.pdf http://www.pedagogicke.info/2019/12/csi-vysledky-ceskych-zaku-v-pisa-2018.html https://perpetuum.cz/2020/03/jak-zvladnout-vyuku-po-uzavreni-skol-tipy-na-online-aplikace/
Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.09.2021)
|
|
||
Pro udělení zápočtu bude požadováno:
Last update: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (02.09.2022)
|
|
||
Vzhledem k současným cílům výuky, mezi které patří i snaha rozvinout kompetence učitelů pro distanční výuku, budou u jednotlivých vybraných témat naznačeny cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u budoucích učitelů (i jejich žáků) formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Pozornost bude věnována rozdílným přístupům k hodnocení žáků a výsledkům jejich práce při využívání distanční a prezenční výuky. Upozorněno bude také na úskalí ale i výhody distančního způsobu hodnocení a na možnosti, jak se vyhnout zbytečným problémům. Časový harmonogram s odkazem na výukové materiály a podrobnější strukturaci obdrží studenti po definitivním zápisu do SISu. Okruhy
Last update: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (02.09.2022)
|