|
|
||
This course has only Czech version.
Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (24.09.2020)
|
|
||
This course has only Czech version. Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (24.09.2020)
|
|
||
This course has only Czech version. Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (24.09.2020)
|
|
||
Celý předmět je zaměřen na praktické aktivity a laboratorní úlohy. Tematicky jsou pokryty zastřešující koncepty buněčné biologie, evoluční biologie, dědičnost a změna klimatu. Jsou realizovány například aktivity jako Antibakteriální účinky zubní pasty - seznámení se s jednotlivými složkami zubní pasty a jejich účinky. Porovnání účinnosti různých druhů zubních past co do zabíjení bakterií na kultuře Bacillus subtilis (kterou lze snadno získat); Fermentace. Teorie i ukázka využití fermentace v praxi s ochutnávkou. Důkazy proběhnutí fermentace. Barvení a pozorování bakterií mléčného kvašení. Co se dá pozorovat a měřit na droždí; Aktivita enzymů; Mikroskopické preparáty živočišných tkání – pozorování a porovnání snadno dostupných tkání (svalová, krycí, nervová, pojivová) z hlediska morfologie a funkce; Osmóza - na příkladu gumových medvídků, brambor, agaru s fenolftaleinem, základní měření a výpočty; Mitóza v buňkách kořenové špičky cibule; Evoluce - vznik života; Evoluční psychologie a teorie her (herní aktivity typu Vězňovo dilema); evoluce člověka; Hry na téma dědičnost, centrální dogma molekulární biologie; Proč a jak vyučovat změnu klimatu.
Jedno setkání může být realizováno distanční formou s cílem zprostředkovat studentům praktickou zkušenost se specifickými didaktickými aspekty školního pokusu a pozorování v podmínkách distanční výuky (online simulace, mikroskopování apod.). Last update: Janštová Vanda, RNDr., Ph.D. (15.01.2025)
|