|
|
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (31.01.2023)
=================================================================================================================================================================================================================== Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem digitálních médií, přičemž digitální média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu souvisejících společenských procesů a formací. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí. |
|
||
Last update: Mgr. Jan Miessler (09.01.2020)
Cílem předmětu je poskytnout přehled o aktuálním dění ve vybraných oblastech výzkumu médií a o teoretických východiscích a konceptech, se kterými současní přední autoři oboru pracují. Absolvováním předmětu studenti získají povědomí o tématech a otázkách, které se momentálně v oboru řeší. Toto porozumění budou schopní použít k vlastnímu uchopení probíraných problémů a k identifikování relevantních teoretických a metodologických přístupů pro podrobnější zkoumání jejich jednotlivých aspektů. |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (16.02.2024)
1. Aktualita na téma z oblasti digitálních médií. Rozsah: 4-15 vět. 2. Popularizační shrnutí aktuálního odborného článku z oblasti výzkumu nových médií + 3 komentáře k příspěvkům kolegů. Rozsah 3-5 NS. 3. Online test z povinné literatury v prostředí Moodle. Test je pouze z literatury a obsahuje cca 8 otevřených otázek. |
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (31.01.2023)
|
|
||
Last update: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. (16.02.2024)
Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu. Úkoly se odevzdávají v systému Moodle ZDE.
Plán přednášek: 1.Úvod 2. Teorie mediální změny 3. Skryté historie nových médií 4. Vize a designové ideologie nových médií 5. Plaform governance 6. Algoritmická moc 7. Šiřitelná média, virální obsah 8. Skupinová polarizace na sociálních médiích 9. Materialita a environmentální dopad nových médií 10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah
|