|
|
|
||
This course focuses on changes in media behaviour in (post)modern society. With emphasis on sociological perspective it will acquaint students with basic signs of globalisation, commercionalisation (and commodification), monopolisation and digitalisation as determinant trends in the development of media at the turn of millennium. Apart from the offer of various theoretical views on these determining trends of development it will also deal with practical examples from Czech and foreign media and it will acquaint students with their effect on the structure of media, their stuffing or potential results of it on recipients and the whole society. Reflection on the trends in media that are in progress will enrich student?s view of current media content and media behaviour and it will equip them with a basic instrument enabling also anticipation of potential future development.
Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (14.06.2019)
|
|
||
COLLINS, R.: Media and identity in contemporary Europe: consequences of global convergence, Intellect Books, 2002 HVÍŽĎALA, Karel: Moc a nemoc médií. Praha: Máj, Dokořán, 2003, část Eseje a články HVÍŽĎALA, Karel: Jak myslet média. Praha: Máj, Dokořán, 2005, část Eseje a články KEVIN, D.: Europe in the media: a comparison of reporting, representation, and rhetoric in national media systems in Europe, Lawrence Erlbaum Associates, 2003 Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (14.06.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen zkouškou, která má písemnou podobu. Předpokladem je vypracování seminární práce podle zadaní tématu na první výukové hodině.Předpokladem přijetí práce je dodržení jak pravopisné, tak i citační normy. Rozsah práce je 5 až 7 stran. Práce se odevzdává v tištěné podobě (možné poslat poštou) na sekretariát katedry a student si ponechává elektronickou verzi do udělení zkoušky.
Last update: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (14.06.2019)
|