|
|
|
||
Last update: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (14.06.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (24.11.2023)
BERGER, A., A.: Media research techniques. London: SAGE, 1998. DISMAN, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. DOMINICK, R. D., WIMMER, J. R.: Mass media Research: An Introduction. Boston: Thomson Wadsworth, 2006. SCHULZ, W., HAGEN, L., SCHERER, H., REIFOVÁ, I., KONČELÍK, J.: Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2011. HANSEN, A., COTTLE, S., NEGRINE, R., et al.: Mass communication research methods. Hampshire: Palgrave, 1998. HENDL, Jan: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2004. NEUENDORF, K.: The content analysis guidebook. London: Sage, 2002. RIFFE, D., LACY, S., FICO, F.,G: Analyzing Media Messages. Using Quantitative Content. London: Routledge, 2013. SEDLÁKOVÁ, R.: Výzkum médií: neužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M.: Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. WIMMER, R.,D., DOMINICK, J.,R.: Mass media research: an introduction. Belmont: Thomson, Wadsworth, 2006.
Inspirační, již provedené kvantiativní obsahové analýzy. V češtině, na jeden klik. Obsah a kvalita nicméně bez záruky: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bBZmSWHetldtlZBTGPTgtWEqUTjeHHnbThST968-Scw/edit#gid=0 |
|
||
Last update: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (24.11.2023)
Výsledná známka se seskládá z výsledku prvního (ideální čtvrtina výsledné známky) a závěrečného (ideální 3/4 výsledné známky) úkolu. Pro závěrečnou klasifikaci je třeba odevzdat jak první, tak i závěrečný úkol. Druhý a třetí úkol jsou nepovinné (v případě kvalitního zpracování však představují významný ‚klasifikační bonus‘). Všechny úkoly se odevzdávají (nahrávají) do příslušného úložiště v SISu (neposílejte mailem!). Podrobnosti během setkání kursu a dále v SISu. -------- Zadání prvního úkolu - rešerše Povinná část: Vyhledání již uskutečněné/ých kvantitativní(ch) obsahové(ých) analýz(y) v relevatních zdrojích (ideálně v cizojazyčných odborných časopisech - jejich databázích), její/ich nastudování a vypracování výtahu (krom obecného seznámení se studií zaměřeného hlavně na metodologické aspekty) o délce min. 3 NS. Nalezená/é kvantitativní obsahová/é analýza/y (quantitative content analysis) by měla/y mít totožné či obdobné zaměření (téma, média apod.) jako analýza, kterou hodlá studující vypracovat a odevzdat jako závěrečný (třetí úkol). U méně ideálních variant - zdroje méně kvalitní (kvalifikační práce) či v českém jazyce - začíná hodnocení od stupně C. Výtah ze studie, užívající jinou metodu než kvantitativní obsahovou analýzu (netýká se absolventů AMO/MVI.), bude hodnocen stupněm F. Studující, kteří již absolvovali kurs AMO či MVI., rešeršují studie s jinou kvantitativní metodou výzkumu médií dle vlastní volby (typicky dotazníkovým šetřením) a následně tuto metodu použijí i u dalších úkolů, nebo provádějí rešerši a výtah z více kvantitativních obsahových analýz (tematicky souvisejících s analýzou, kterou hodlají v rámci kursu vypracovávat). V úvodu textu (za svým jménem) prosím uveďte, že jste absolventem/kou AMO nebo MVI.. Odevzdávejte jako zazipovanou složku (obsahující text původní(ch) studie/í a váš autorský výtah) do 25.10.2023 do příslušného úložiště v SISu ("Studijní mezivýsledky"). Pro odevzdání úkolu po termínu je otevřeno speciální úložiště. Nepovinná část: Nalezení kvantitativní(ch) obsahové(vých) analýz(y) v českém jazyce, která/é ještě v seznamu nejsou, a nahrání tamtéž: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bBZmSWHetldtlZBTGPTgtWEqUTjeHHnbThST968-Scw/edit#gid=0 kde jsou i další informace. -------- Zadání druhého (nepovinného) úkolu: návrh vlastní analýzy Nepovinný úkol by se mohl sestávat z těchto částí: Téma analýzy a případné teoret. zamyšlení, Výzkumná otázka, Hypotézy, Základní/Výběrový soubor obsahů, Definice kódovací jednotky, Proměnné a jejich hodnoty... Vaše odpovědi (třebas i jen na část zadání) prosím vpište do 19.11. do formulářev ----formulář uzavřen----- Studující, kteří neodevzdali druhý úkol a rádi by to napravili (pro získání zpětné vazby na posledním setkání kursu či v konzultačních hodinách), jej mohou odevzdat do 5.12. do úložiště "2.úkol - po termínu". ------- Zadání třetího (nepovinného) úkolu: vlastní vypracovaná analýza nanečisto (příp. předtermín)
Studující, kteří neodevzdali druhý úkol a rádi by to napravili (pro získání zpětné vazby na posledním setkání kursu či v konzultačních hodinách), jej mohou odevzdat do 5.12. do úložiště "2.úkol - po termínu". Studující, kteří již absolvovali kurs AMO, provádějí vlastní výzkum/analýzu za použití jiné metody (nejlépe dotazníkového šetření), příp. upgradují svoji dřívejší kvantitativní obsahovou analýzu (jak v designu výzkumu a sběru dat, tak při jejich zpracování - tentokrát již s použitím příslušného software typu SPSS/PSPP). Termín: 7.12.2023 Stručný komentář k úkolům a "klasifikace nanečisto" proběhne při posledním setkání kurzu, hlubší zpětnou vazbu lze poté získat v konzultačních hodinách osobně či telefonicky (222112253). ------- Zadání závěrečného úkolu: vlastní vypracovaná analýza (3 zkušební termíny) Zadáním závěrečného úkolu je naplánování a provedení vlastní kvantitativní obsahové analýzy. Odevzdávejte jako zazipovaný balíček obsahující tři soubory (kódovací knihu, vyplněný kódovací arch, zprávu z výzkumu nebo .ppt prezentaci výsledků) do příslušného úložiště v SISu. Studující, kteří aspirují na hodnocení A či B, při sběru a analýze dat využijí software typu SPSS/PSPP. Studující, kteří již absolvovali kurs AMO/MVI., provádějí vlastní výzkum/analýzu za použití jiné metody (nejlépe dotazníkového šetření), příp. upgradují svoji dřívejší kvantitativní obsahovou analýzu (jak v designu výzkumu a sběru dat, tak při jejich zpracování - tentokrát již s použitím příslušného software typu SPSS/PSPP). Pro odevzdání závěrečného úkolu jsou stanoveny termíny tři termíny (vizte v SISu jako termíny uzavření příslušných úložišť), na které se vztahují pravidla studijního a zkušebního řádu. Závěrečný test nebude. |
|
||
Last update: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (29.09.2022)
Kontaktní výuka je rozložena do čtyř bloků: 1. Metodické inspirace mediálních studií, metodologická specifika kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Typické výzkumné oblasti a metody při výzkumu mediální komunikace. Úvodní seznámení s berelsonovskou kvantitativní obsahovou analýzou, typické oblasti užití, inspirace pro vlastní volbu tématu. 2. Proces kvantitativní obsahové analýzy krok za krokem: zákonitosti a limity tématu pro analýzu. Výzkumná otázka a role normativity. Konceptualizace, operacionalizace, hypotézy, sestavení kódovací knihy, úvodní seznámení s SPSS/PSPP, proces ověřování a cvičného kódování, pravidla sběru dat, představení SPSS/PSPP. 3. Zákonitosti (a chyby) konceptualizační a operacionalizační fáze - ilustrace na domácích úkolech. Pokračování osvojování SPSS/PSPP. 4. Práce se sebranými daty, čištění. Přehled základních výstupů, práce s nimi (v SPSS/PSPP i export). Návrat k hypotézám, interpretace a prezentace výstupů. |