|
|
||
Last update: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Last update: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (09.02.2022)
Předmět je zakončený písemným testem ze znalostí získaných z přednášek, realizovaným v rozhraní Moodle. |
|
||
Last update: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (30.01.2023)
POVINNÁ LITERATURA PRO CELÝ KURS: McLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Mladá fronta, 2011. PECINA, M. Knihy a typografie. Host, 2017. Povinná literatura pro oblast audiovize: Povinná literatura pro oblast fotografie: BARTHES, Roland. Světlá komora: poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Přeložil Miroslav PETŘÍČEK. Praha: Fra, 2005. MIRZOEFF, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. Vizuální studia. SMITH, Ian Haydn. Stručný příběh fotografie: kapesní průvodce klíčovými žánry, díly, náměty a technikami. Praha: Grada, 2021 Doplňková literatura pro oblast fotografie: LÁB, Filip. Postdigitální fotografie. Praha: Karolinum, 2021. SILVERIO, Robert. Nefotografie, neslova. Praha: NAMU, 2016
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (02.04.2024)
Tematické okruhy přenášek:
1. část: VIZUALITA FOTOGRAFIE (doc. Silverio) 21. 2. 2024 Vznik současné vizuální kultury (společenské změny 19. a 20. stol., mechanická reprodukce), vlastnosti média, "jak rozumět fotografii" 28. 2. 2024 Technické a digitální obrazy (stopa versus konstrukt, remediace), fotografie technický determinismus a vliv fotografie 6. 3. 2024 Fotografický obraz a jeho podoby, styly a příkladové studie 13. 3. 2024 Proměny fungování fotografie v dějinách, styly a příkladové studie 2. část: AUDIOVIZUALITA (prof. Štoll) 20. 3. 2024 Audiovizualita I - dimenze pohybu a času 27. 3. 2024 Audiovizualita II - dimenze zvuku 3. 4. 2024 Audiovizualita III - výstavba prostoru a dramaturgie díla (střih) 10. 4. 2024 Audiovizualita IV - základy manipulace (včetně propagandy) 3. část: VIZUALITA V REKLAMĚ A VEŘEJNÉM PROSTORU (doc. Hejlová a L. Kajnar) 17. 4. 2024 Historie a vývoj loga (L. Kajnar) 24. 4. 2024 Přednáška se ruší z důvodu slavnostního otevírání Jinonic. Místo kontaktní výuky si nastudujte prosím v Moodle veškeré materiály vč. videopřednášek k blokům Vizuální komunikace, umění a reklama a Vizuální kultura v kontextu marketingové komunikace. https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3909 1. 5. 2024 - STÁTNÍ SVÁTEK 8. 5. 2024 - STÁTNÍ SVÁTEK 15. 5. 2024 Závěrečná přednáška (výuka normálně v Jinonicích osobně): Logo, návrh, design management a architektura značky (L. Kajnar)
|