SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Theoretical Concepts of Journalism Studies in Practice II - JJM415
Title: Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky v praxi II
Guaranteed by: Department of Journalism (23-KZ)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 30 (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Class: Courses for incoming students
Co-requisite : JJM451
Annotation -
The course is a co-requisite for the course Theoretical Concepts for the Studying Journalism II and is optional. Its aim is to offer students a practical overlap of theoretical concepts towards their usability in research and everyday journalistic practice.
Last update: Géla František, Mgr., Ph.D. (02.01.2020)
Descriptors - Czech

Informace k zapisování do kurzu: 

Kurz má kapacitu 30 osob. Bude se však konat už při počtu 10 přihlášených osob (to je minimum). Zadání úkolů budou v každém případě odpovídat počtu přihlášených osob! Proto konkrétní zadání budou podrobně představena 17. února 2025, kdy už bude zřejmé, pro kolik osob se kurz bude konat. Čím více osob se přihlásí (a čím více se jich tedy bude podílet na zpracování jednoho úkolu), tím bude zadání náročnější. Obtížnost úkolů tak bude vždy vyučujícím stanovena tak, aby byla přiměřená situaci. PODROBNÉ ZADÁNÍ ÚKOLŮ JE UVEDENO V DOKUMENTU, KTERÝ JE UMÍSTĚN V SEKCI SOUBORY. K souboru prosím přistupujte tak, že je připraven pro tu verzi kurzu, kdyby se na něj přihlásilo 30 studujících (= maximalistická verze zadání).

Last update: Jirků Jan, PhDr. Mgr. Bc., Ph.D. (04.02.2025)
Literature - Czech

BERGER, Arthur Asa. Media and Communication Research Methods. Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2014, 365 s. ISBN 978-1-4522-5657-3, s. 51-228. 

DEVEREUX, Eoin. Understanding the Media. London: Sage, 2007, 259 s. ISBN 978-1-4129-2991-2, s. 185-244. 

HAMMERSLEY, Martyn. What is Qualitative Research?. London: Bloomsbury Academic, 2013. 125 s. ISBN 978-1-84966-606-0. 

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4. 

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014, 539 s. ISBN 978-80-247-3568-9, s. 47-56, 207-285 a 328-467.

TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

Last update: Géla František, Mgr., Ph.D. (02.01.2020)
Requirements to the exam - Czech

Zápočet bude udělen za splněnou prezentaci vypracování zadaného skupinového úkolu. 

 

Vyhodnocení toho, zda zápočet bude, nebo nebude udělen, proběhne v souladu se Změnou opatření děkanky č. 17/2018.

Last update: Jirků Jan, PhDr. Mgr. Bc., Ph.D. (30.01.2022)
Syllabus - Czech

JJM415 – TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY V PRAXI II

 

 

PONDĚLÍ 15:30-16:50 hod.; místnost H112

 

 

 

17. února 2025  

Úvodní setkání, rozdělení seminárních úkolů

 

24. února 2025  

Samostatné vypracovávání seminárních úkolů

 

3. března 2025  

Platformy žurnalistiky v kyberprostoru, představy o závislosti společnosti na médiích a jejich odraz do aktuálního fungování společnosti

 

10. března 2025  

Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace I (lokální tematická agenda radničních listů)

 

17. března 2025  

Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace II (lokální tematická agenda hyperlokálních médií)

 

24. března 2025  

Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace III (nastolování mediální agendy v rámci konkrétního média a s intermediálním přesahem)

 

31. března 2025

Zapojování obsahu ze sociálních sítí do profesionální mediální produkce I (tištěné deníky a online zpravodajské portály)

 

7. dubna 2025

Zapojování obsahu ze sociálních sítí do profesionální mediální produkce II (rozhlasové a televizní vysílání)

  

14. dubna 2025

Gatekeeping a podstata jeho fungování

 

28. dubna 2025

Porovnání výstupů datové žurnalistiky a „tradiční“ žurnalistiky

 

5. května 2025

Influencing jako novodobé digitální vykořisťování?

Last update: Jirků Jan, PhDr. Mgr. Bc., Ph.D. (04.02.2025)
Entry requirements - Czech
Kurz si mohou zapsat pouze ti, kteří v aktuálním semestru zároveň navštěvují kurz TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY II, případně jej již mají splněný. Vyučující si vyhrazuje právo ostatní zapsané vyškrtnout. 
Last update: Jirků Jan, PhDr. Mgr. Bc., Ph.D. (30.01.2022)
Registration requirements - Czech
Kurz si mohou zapsat pouze ti, kteří v aktuálním semestru zároveň navštěvují kurz TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY II, případně jej již mají splněný. Vyučující si vyhrazuje právo ostatní zapsané vyškrtnout. 
Last update: Jirků Jan, PhDr. Mgr. Bc., Ph.D. (30.01.2022)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html